Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: archív výrobce

Češi tráví na internetu o polovinu času více. Kvůli koronaviru

Průměrný čas strávený na internetu stoupl v březnu proti únoru u českých uživatelů o 50 %. V průměru tak každý jednotlivec trávil na celosvětové počítačové síti během měsíce března 24 hodin a 35 minut. Tak dramatický nárůst je dán především opatřeními souvisejícími s koronavirem, kvůli kterým trávilo více lidí svůj volný – a v některých případech i pracovní – čas doma.

Ilustrační foto Foto: archív výrobce
Češi tráví na internetu o polovinu času více. Kvůli koronaviru

Ve srovnání s loňským březnem představují aktuální čísla podle NetMonitoru meziroční nárůst 30 %. Počet návštěv se v třetím měsíci letošního roku zvedl ve srovnání s únorem o 43 procent, což odpovídá také meziročnímu růstu.

Jednotlivé servery také registrovaly podle NetMonitoru větší zájem ze strany uživatelů, počet zhlédnutých stránek se ve srovnání s únorem zvýšil o 26 procent. V meziročním porovnání jde o 14procentní nárůst.

Je patrné, že lidé trávili více času na síti i v souvislosti s pracovním nasazením. Podle údajů společnosti Microsoft vzrostlo využívání její firemní komunikační aplikace Teams o 200 procent.

Češi zatěžují internet

Kromě počtu návštěv jednotlivých serverů také v březnu výrazně vzrostlo množství přenesených dat, a to o čtvrtinu. Vyplývá to z údajů Českých Radiokomunikací, podle kterých se to projevilo například v rámci nabídek OTT služeb, tedy na distribuci videí přes celosvětovou počítačovou síť.

Radiokomunikace poskytují svou infrastrukturu například pro internetové projekty televizních stanic Prima a Nova, tedy konkrétně pro streamovací platformy iPrima a Nova Plus. Právě u nich stoupl počet přenesených dat v měsíci průměrně o čtvrtinu.

Zajímavý je také pohled na to, jak se v době pandemie mění návyky lidí. „Zatímco dříve byl hlavní vrchol využívání OTT služeb večer, nyní se sledování rozprostřelo do celého dne. Je vidět, že lidé mají více času a možností zvolit si, kdy budou co sledovat,“ prohlásil obchodní ředitel Českých Radiokomunikací Miloš Mastník.

Nižší rozlišení a kvalita videí

Nadměrného zatěžování internetové konektivity videa jsou si vědomy také jednotlivé úřady. Například Evropská komise společně se Sdružením evropských regulačních orgánů již dříve vyzvaly poskytovatele streamovacích služeb, aby snížili kvalitu videa. Na to řada firem skutečně zareagovala.

Nižší rozlišení nabízí například Facebook či Instagram. „Zaznamenáváme zvýšený provoz. S našimi partnery pracujeme na tom, abychom zvládli jakékoliv problémy s propustností sítě a zajistili, že služby Facebooku budou moci lidé používat bez výpadků,“ prohlásil mluvčí Facebooku. Jak moc bude kvalita videí snížena, však nepřiblížil.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků