Hlavní obsah

Facebook pohrozil omezením služeb, když po volbách nastane chaos

– Washington

Společnost Facebook přikročí k rozhodným a mimořádným opatřením, jimiž omezí sdělování obsahu na své platformě, pokud nadcházející prezidentské volby ve Spojených státech vyústí v chaos nebo násilné občanské nepokoje. V rozhovoru s listem Financial Times (FT) to řekl Nick Clegg, který ve firmě odpovídá za komunikaci a globální záležitosti. Volby jsou plánovány na 3. listopadu.

Foto: Stephen Lam, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Clegg uvedl, že Facebook má připravené plány řešení různých situací včetně všeobecných občanských nepokojů nebo sporů o sčítání hlasů, v nichž by sehrála roli nerovnoměrná rychlost sčítání osobně odevzdaných lístků a hlasů zaslaných poštou.

"Máme k dispozici několik mimořádných možností, pokud nastanou krajně chaotické, nebo v horším případě násilné okolnosti," řekl Clegg, který byl v letech 2010 až 2015 místopředsedou vlády britského premiéra Davida Camerona. Do voleb v roce 2017 byl poslancem britského parlamentu.

Metoda Facebooku pro přenos dat z EU do USA je v ohrožení

Internet a PC

Podle FT by tak šel Facebook dál než dosud jakákoli jiná platforma v USA. Facebook čelí tlaku, aby zabránil šíření dezinformací, podněcování k násilí nebo omezování voličů před volbami i po nich.

K diskusi přispívají také obavy, že i prezident Donald Trump použije sociální sítě ke zpochybnění výsledků voleb nebo k výzvám k násilným protestům, píše FT.

"Postupovali jsme s rozhodností v jiných částech světa, kde podle nás nepanuje stabilita, a máme samozřejmě prostředky, jak to udělat znovu," řekl Clegg. Firma nicméně detailní vysvětlení svého případného postupu neposkytuje z obav, aby takové informace nepomohly těm, kdo chtějí síť zneužít. V případě Srí Lanky a Barmy omezil Facebook přístup k materiálům uživatelů, kteří porušovali pravidla. Bránila rovněž oběhu vzkazů, které sice přímo neporušovaly zásadu nešíření nenávistného obsahu, ale byly tomu velmi blízko.

Žádné politické reklamy

Společnost Facebook už začátkem září oznámila, že v týdnu před volbami nebude přijímat nové reklamy s politickou tematikou a zpřísní pravidla proti příspěvkům, které by mohly voliče odrazovat od účasti na hlasování. Zakladatel sociální sítě Mark Zuckerberg tehdy varoval před snahou podkopat volby a napsal, že kvůli aktuálnímu rozdělení americké společnosti a možným průtahům při sčítání hlasů se obává zvýšeného rizika "občanských nepokojů napříč zemí".

Facebook dlouhodobě čelí kritice, že zmíněnou polarizaci společnosti jen zhoršuje a že jeho snahy v boji proti dezinformacím nejsou dostatečné.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám