Hlavní obsah
kadeřník Jan Jirka Foto: archiv Jana Jirky

Kadeřníka si k sobě objednávají jednotlivci i firmy

Kadeřnické salony mají otevřít 25. května. Přitom péče právě kadeřníků a kosmetiček patří mezi služby, které lidem výrazně chybějí. Někteří kadeřníci si cestu ke svým klientům našli. Patří mezi ně i pražský kadeřník Jan Jirka (27), jenž podle svých slov po čase jejich prosbám podlehl. Zákazníci si ho začali zvát do domácností, ozvaly se dokonce celé firmy.

kadeřník Jan Jirka Foto: archiv Jana Jirky
Kadeřníka si k sobě objednávají jednotlivci i firmy

„Od prvního momentu, kdy bylo nařízeno uzavření salonů, mi lidé psali. Zda bych nemohl přijet k nim nebo oni ke mně. Ale pak vzrostla vlna nakažených a i oni se začali bát a chápali můj přístup. Nicméně po dvou týdnech, přiznávám, jsem se zhroutil. Při představě toho, co všechno musím platit, včetně nájmů a faktur za produkty, a nikdo nevěděl, jak dlouho to bude trvat, jsem ztratil naději, že to nějak ustojím,“ přiznal redakci Práva kadeřník.

Když náklady rostly po desetitisících, šel přece jen do rizika. „Nátlak klientů byl obrovský, takže jsem se rozhodl pro jednoho klienta denně. Navíc jsem si všiml, kdo z politiků je ostříhaný nebo obarvený profesionálem. Když už přijedu ke klientce, většinou mě poprosí i o ostříhání manžela. Jinak o střih moc nejde. Největším problémem a bolestí pro psychiku žen jsou šediny. Hlavně proto barvím, kvůli překrytí šedin a odrostů,“ vysvětluje kadeřník, známý ze soutěže Peče celá země. Jeho bábovka s karamelovou polevou nebo linecký koláč ze škvarkového těsta zaujaly nejen diváky, ale i odbornou porotu.

Za advokáty platil šéf

Hygienické požadavky nejsou podle Jana až tak problematické. „V hygienickém řádu kadeřnictví je, že vždy musí být pro nového klienta vše dezinfikované. Doma si myjí vlasy sami, tam se do rizika nedostanu. Na barvení mám stejně rukavice a v rouškách lze barvit i stříhat. Po každém klientovi peru i košilku, takže ten jeden klient denně je tak akorát, abych vše zvládl,“ řekl.

Ale nejsou to zdaleka jen skalní klienti, kteří si troufnou kadeřníka objednat domů. „Byl jsem stříhat i v jedné právní firmě. Tam dokonce tuto službu platil ředitel, protože šlo o advokáty, takže vypadat musí. Ale už jsem musel odmítnout i jednu společnost v Českých Budějovicích, kde chtěli, abych zůstal měsíc, protože potřebovali ostříhat tři sta lidí,“ dodává kadeřník.

K přežití více než dvouměsíčního výpadku příjmu mu pomohla i síla sociálních sítí. „Natočil jsem video, kde jsem nejen za sebe, ale i za další kadeřníky klienty poprosil, že jestli nás chtějí podpořit, ať si od nás koupí profesionální vlasovou kosmetiku určenou k domácímu použití. Okamžitě se strhla vlna reakcí i od kolegů, kteří to video sdíleli. A výsledek byl ohromný. Do dvou dnů jsem prodal téměř vše, co jsem měl,“ komentoval výsledek výzvy Jan Jirka. „U mnohých klientů mi bylo jasné, že tyto přípravky teď ani akutně nepotřebují. Jen mě chtěli podpořit.“

Mnoho lidí nemožnost navštívení salonu řeší po svém a na to se budou muset kadeřníci připravit, jakmile 25. května otevřou dveře. „Mnoho žen nyní stříhá své manžely a děti. A také využívají barev z drogerií, před kterými varujeme, protože jsou velmi agresivní a málokdo po použití dosáhne barvy, která je avizovaná na krabičce. Opravy takového domácího barvení stojí dost velké peníze,“ varuje kadeřník.

Náklady za dva měsíce 130 tisíc

Sám dodává, že i když projde tento obor velkou zkouškou, věří, že většina jeho kolegů to zvládne. „Náklady za tuto hluchou dobu u mě konkrétně vystoupaly na zhruba 130 tisíc korun. Nebýt rezerv a věrných klientů, kteří si něco koupili, a alespoň jednoho klienta denně, zkrachoval bych. Mám velké štěstí, že nejsem například matka samoživitelka,“ dodal Jan Jirka, který se v tuto dobu ke své oblíbené cukrařině vrací v krátkých videích.

„Lidi mají nyní čas a opravdu pečou, a tak jsem se vrhnul na živá vysílání ze své kuchyně, abych jim snad přinesl trochu radosti a inspirace. Někteří se mnou pečou doslova online,“ dodal Jan Jirka.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků