Hlavní obsah

Pratelné ubrousky používané jako toaletní papír jsou v Británii žhavým zbožím

Lidé po celém světě v panice způsobené opatřeními kvůli koronavirové pandemii skupují nejen trvanlivé potraviny, ale i hygienické potřeby. Obzvlášť žhavým zbožím se stal toaletní papír, který v některých obchodech zákazníci dočasně vykoupili. Ke slovu tak přichází jeho alternativa - látkové ubrousky, které se dají znovu použít, píše agentura AP.

Pratelné ubrousky používané jako toaletní papír jsou v Británii žhavým zbožím

Rodinné balení obsahuje 25 kusů znovupoužitelných toaletních ubrousků vyrobených z bavlněné froté tkaniny nebo flanelu. K tomu zákazník obdrží dvě krabičky; jednu na čisté a druhou na použité ubrousky, do které napustí vodu a přidá éterické oleje, aby se tak zabránilo šíření zápachu.

„Jsou skvělé, protože je jen vyperete a znovu použijete. Nemusíte si dělat starosti s tím, že musíte znovu do obchodu, abyste doplnili zásobu toaletního papíru,“ vysvětluje Helen Rankinová, zakladatelka firmy specializující se právě na látkové toaletní ubrousky. Zároveň dodala, že poptávka po jejích výrobcích se v posledních týdnech výrazně zvýšila.

Mezi největší pozitiva podle ní patří, že jsou šetrné k životnímu prostředí. „Jsou hygienické a jejich použití je jednoduché. Jste teď v mém domě, ale necítíte žádný zápach,“ popsala televiznímu štábu s tím, že prát lze ubrousky normálně v pračce na 40 nebo 60 stupňů s běžným antibakteriálním pracím prostředkem.

Britové začali toaletní papír ve velkém nakupovat v přípravě na restriktivní opatření kvůli šíření koronaviru. Na mnoha místech země kvůli tomu nebyl k sehnání. S problémem prázdných regálů s toaletním papírem ale nebojují zdaleka jen Britové.

Zvýšený zájem o bidety v USA

List Guardian v souvislosti s tímto delikátním problémem upozornil na zvýšený zájem o bidety v USA, které jsou aktuálně zemí s největším počtem nakažených.

„Prodeje nám stouply dvojnásobně oproti předchozímu měsíci," řekl v prvním březnovém týdnu Jason Ojalvo, šéf společnosti Tushy, která se na prodej zařízení specializuje. „Dva dny nato byly oproti obvyklému stavu (prodeje) třínásobné a náhle byly desetinásobné oproti normálu. O několik dní později to dosáhlo vrcholu s denními prodeji v hodnotě milionu dolarů (24,4 milionu korun),” dodal.

Větší využívání bidetů by mohlo mít příznivý vliv na životní prostředí. Pokud by se Američané vzdali toaletního papíru úplně, mohlo by se každý rok pokácet o 15 milionů stromů méně. Využívání bidetu také překvapivě šetří vodu. Podle serveru Scientific American je k výrobě jedné role toaletního papíru potřeba 140 litrů vody, některé bidety přitom na jedno spláchnutí spotřebují jen asi tři litry, tedy 46krát méně.

Environmentální stopa toaletního papíru je přitom větší ještě kvůli stovkám tisíců tun chloru, které se celosvětově každý rok použijí při jeho bělení. Nutné je také započítat energii spotřebovanou při výrobě, množství igelitu, ve kterém je toaletní papír zabalen, a palivo nutné pro jeho dopravu na místo určení.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků