Hlavní obsah

Restaurace, které se přizpůsobily situaci, dokázaly minimalizovat škody

Jakmile vláda vyhlásila nouzový stav, mnoho majitelů hospod a restaurací zpanikařilo. Někteří se ale přizpůsobili situaci a podařilo se jim postupně dostat i 70 procent tržeb, které měli před epidemií. Jde především o doplňkový prodej, soustředění se na oblíbená jídla a také nabídky poledního menu s sebou. Večer už o jídlo takový zájem není.

Restaurace, které se přizpůsobily situaci, dokázaly minimalizovat škody

Restauratéři téměř okamžitě se spustil prodej přes okénko nebo podnikatelé jídlo přímo rozváželi. To ale není všechno.

„Kromě toho, že jsme začali samozřejmě balit jídla s sebou, jsme rozšířili nabídku o biofarmářské produkty, zejména mléčné výrobky. Při rozvozu jídel a piva jsme vozili do rodin tak i mléko, smetanu, všechny produkty z biofarmy. Dále jsme rozšířili nabídku o jídla, která normálně nevydáváme a nevaříme jako je sushi. A o to je obrovský zájem,“ svěřila Novinkám jednatelka společnosti Pražské hotely a restaurace Květa Mentová.

Díky této flexibilitě byla schopna nadále zaměstnávat stejné množství lidí.

Nabídku rozšiřují i podniky mimo hlavní město a upravují otevírací dobu tak, aby co nejvíce vyhovovala zákazníkům.

„Běžně jsme otevírali až odpoledne, hosté k nám chodili večer na naše burgery. Teď ale mají lidé největší zájem o polední menu. Upravili jsme proto otevírací dobu a rozšířili naši nabídku. Objednávat si tedy mohou už od 11 hodin a v nabídce kromě burgerů najdou například také vegetariánské tortilly,” doplňuje majitel břeclavské Kantýny Jaroslav Tureček.

Kde se najím

Mnoho lidí na začátku karantény tápalo, které restaurace jídla vydávají a které ne. Proto vznikla stránka kdesenajim.cz.

„K dnešnímu dni je tam přes dva tisíce restaurací. Primárně šlo o to, že lidé opravdu nevěděli, které restaurace jsou otevřené. Nikde to nebylo k nalezení, takže si museli hledat jednotlivé webovky. My jsme jim dali možnost na jedné stránce vidět všechny restaurace v okolí, které mají otevřeno,“ řekl ve čtvrtek výkonný ředitel společnosti Storyous Igor Třeslín, který podotýká, že v polovině března ukazovala data společnosti až 90 procentní propad tržeb většiny podniků.

Restaurace na pražském Chodově dokonce najmula kuchaře na sushi.

Foto: archiv phar.cz

Restaurace vaří jídla, která se dají jednoduše připravit na výdej s sebou. Soustředí se ale i na taková jídla, kterými jsou vyhlášené.

„Pozorujeme i rozšíření platebních možností. Restaurace, které dosud neakceptovaly platby kartou, tuto možnost nově zavádí. I proto se podnikům, které mají otevřeno, daří dosahovat téměř 70 % tržeb v porovnání s únorem,” komentuje Třeslín situaci.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků