Hlavní obsah
Coca Cola. Ilustrační snímek Foto: Mike Blake, Reuters

Koronavirus srazil Coca-Cole prodeje o 25 procent

Prodeje americké nápojářské společnosti The Coca-Cola Company se v dubnu propadly o čtvrtinu, uvedl server listu Financial Times.

Coca Cola. Ilustrační snímek Foto: Mike Blake, Reuters
Koronavirus srazil Coca-Cole prodeje o 25 procent

Společnost uvedla, že prodeje jí nejprve krátkodobě stouply, když se spotřebitelé snažili předzásobit na případnou karanténu. Následně však došlo k prudkému propadu tržeb, mimo jiné v důsledku uzavření restaurací, barů a zrušení sportovních akcí, kde se nápoj prodává.

V prvním čtvrtletí tak byl pokles odbytu ještě mírný, meziročně o jedno procento na 8,6 miliardy dolarů (217,86 miliardy dolarů). Čistý zisk dosáhl 2,8 miliardy dolarů (71 miliard korun).

V druhém čtvrtletí však Coca-Cola zažila mnohem dramatičtější propad, na který ukazují i aktuální dubnová data.

Společnost vlastní také britský řetězec kaváren Costa Coffee, který v důsledku epidemie musel zavřít své provozovny. Řetězec převzala v roce 2018 za 3,9 miliardy liber (98,8 miliardy korun). Společnost se v poslední době také více soustředí například na neslazené limonády, případně varianty s nízkým obsahem cukru.

Do portfolia společnosti patří také značky jako Schweppes, Fanta, Sprite nebo mexická značka perlivé vody Topo Chico.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků