Hlavní obsah

Evropské ceny energií snižují naši konkurenceschopnost, říká šéf Volkswagenu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Generální ředitel společnosti Volkswagen Thomas Schäfer ve svém článku na stránce LinkedIn upozorňuje, že automobilový průmysl v Německu a celé Evropě ztrácí kvůli vysokým cenám energií konkurenceschopnost oproti USA, Kanadě, severní Africe a především proti Asii.

Foto: Volkswagen

Volkswagen R (ilustrační foto)

Článek

Vysoké ceny energií, které z velké části způsobila válka na nedaleké Ukrajině, sužují už téměř rok celou Evropu a ve velkých průmyslových odvětvích se to již začíná neblaze projevovat. Generální ředitel Volkswagenu Thomas Schäfer to nedávno přiznal ve svém dlouhém příspěvku na profesní sociální síti LinkedIn.

Test Volkswagenu Polo GTI: Kapesní raketa na každý den

Testy

„Evropa není v mnoha oblastech cenově konkurenceschopná. Zejména pokud jde o náklady na elektřinu a plyn, stále více ztrácíme kontakt. Pokud se nám nepodaří efektivně snížit ceny energií v Německu a Evropě, budou další investice do výroby nebo do nových továren na baterie prakticky nemožné,“ uvedl například.

Schäfer jako příklad cesty uvedl americký zákon o snižování inflace, který společnostem zaručuje vysoce výhodné pobídky pro investice do nových závodů a výroby, na rozdíl od Evropy, kde se podle nejvyššího muže VW dodržuje zkostnatělý byrokratický systém.

„Evropská unie naléhavě potřebuje nové nástroje k odvrácení plíživého příchodu deindustrializace a k udržení přitažlivosti Evropy jako místa k vytváření nových technologií a pracovních míst,“ dodal.

Volkswagen upravuje infotainment MIB3, chyby jsou pryč, říká šéf

AutoMoto

Plány Volkswagenu jsou přitom velmi ambiciózní. Do roku 2030 chce firma v Evropě provozovat šest továren na baterie prostřednictvím své společnosti PowerCo. Do roku 2025 pak VW také investuje 400 milionů eur do rozšíření infrastruktury dobíjecích stanic pro elektromobily v celé Evropě. Do konce dekády dále také hodlá vyrobit na 26 milionů čistě elektrických vozidel.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám