Hlavní obsah
Nový Volkswagen Golf VIII. generace Foto: Volkswagen

Osmá generace Golfu přichází do Česka. Základ startuje pod hranicí půl milionu

Volkswagen zahájil na českém trhu předprodej modelu Golf. Zákazníci mají na výběr ze čtyř variant výbavy a stejného počtu motorizací. Cena základního modelu pak startuje o dvě desítky tisíc pod hranicí půl milionu. V závislosti na výbavě ale cifry strmě stoupají.

Nový Volkswagen Golf VIII. generace Foto: Volkswagen
Osmá generace Golfu přichází do Česka. Základ startuje pod hranicí půl milionu

Novou, osmou generaci ikonického Golfu, o kterém ve Wolfsburgu říkají, že se jedná o nejprogresivnější verzi tohoto auta v celé jeho historii, mohou zákazníci mít ve čtyřech výbavových variantách, a to Golf, Life, Style či R-Line.

Volitelné prvky pak v první fázi prodeje doplňují čtyři motory. Dva benzínové se zdvihovým objemem 1,5 litru a výkony 130 a 150 koní. Verze TDI pak dorazily se zdvihovým objemem 2,0 litru a výkony 115 a 150 koní. Motory TSI budou k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou a u nejsilnějšího naftového agregátu je v nabídce i sedmistupňový automat DSG.

Od února 2020 pak na ceníku přibude třeba i základní zážehový motor 1,0 TSI s výkonem 110 koňských sil. Novinkou u Golfu budou i motory e-TSi s mild hybridní funkcí či plug-in hybrid o výkonu 150 koní. Tyto motorizace hodlá Volkswagen zařadit do prodeje během roku 2020.

Volkswagen Golf VIII. generace nabídne čtyři stupně výbavy.

Foto: Volkswagen

Výbava, cena

Co se výbav samotných týká, ta základní je nazvaná prostě Golf. S nejslabším motorem tvoří startovací verzi auta, která přijde na 479 900 korun. Nečekejte ovšem žádnou pastoušku na kolech. I základní Golf má kůží obšitý multifunkční volat, digitální panel přístrojů, informační a zábavní systém s dotykovou obrazovkou, rozhraní pro připojení a zrcadlení telefonu, přední i zadní LED světlomety nebo řadu asistentů jako hlídání mrtvého úhlu či jízdy v pruzích. Nechybí ani přední vyhřívaná sedadla.

Jako druhou variantu nabízí Volkswagen výbavu Life. Oproti levnější verzi disponuje třeba šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin, třízónovou klimatizací, adaptivním tempomatem, dekoračním osvětlením interiéru a exteriéru nebo bezdrátovou nabíječkou telefonu. Se senzory na parkování nebo ozdobnými prvky v interiéru stojí verze Life s motorem 1,5 litrů TSI 548 900 korun a se slabším 1,0 TSI pak 524 tisíc.

Interiér Volkswagenu Golf VIII. generace

Foto: Volkswagen

Pro ty nejnáročnější pak existují dvě varianty. Elegantnějším provedením je verze Style, která se slabším benzínovým motorem 1,5 litru vyjde zákazníky na 614 900 korun a nabídne sedmnáctipalcová kola „Beltmont“, LED PLUS světlomety, příplatkové čalounění sedaček a jejich nastavování ergoActive, bezdrátové zrcadlení telefonu App-Connect Wireless, navigaci Discover Pro, řadu dalších asistentů jako PreCrash, jenž umí auto nouzově zastavit, nebo ozdobné obložení interiéru.

Nejsportovnější duch v sobě chová výbava R-Line s koly Valencia, speciálními nárazníky, vnitřní a vnější výbavou R-Line, sportovními sedadly, sportovním podvozkem, černým čalouněním stropu a vnitřní výbavou jako u verze Style. Nejatraktivnější R-Line bude také nejdražší a jeho cena s 1,5 litrovým benzínovým motorem bude začínat na hranici 650 900 korun. Předprodej této verze bude spuštěn v posledním týdnu letošního února.

Nové světlomety IQ.LIGHT LED Matrix.

Foto: Volkswagen

V nabídce příplatkové výbavy nejvyšších verzí pak nechybí třeba střešní panoramatické okno, audiosystém Harman/Kardon, přijímač digitálního vysílání DAB+ a světlomety IQ.LIGHT LED Matrix.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Volkswagen na Sauto.cz.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Volkswagen Golf na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků