Hlavní obsah

Nový Volkswagen Golf osmé generace přijíždí s pěti hybridními verzemi

Na světě není zas tak mnoho aut, která by se dožila osmi generací. Volkswagen Golf k nim ale patří, protože právě nyní se v té osmé ukázal. Dominuje jí elektrifikace, byť ryze elektrickou verzi e-Golf už neuvidíme, a špičkové bezpečnostní technologie již v sériové výbavě.

Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Golf VIII. generace

Článek

Jak nový Golf vypadá, není až tak velkým překvapením - s uveřejněním oficiálních fotografií vidíme, že únik ze 14. října skutečně ukazoval hotové auto, byť v ne zrovna plné výbavě.

Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Golf VIII. generace

Podle řady názorů není nový Golf až tak odlišný od toho stávajícího, snad kromě předních světel, která jsou opravdu výrazně jiná. Podobnosti co do vzhledu a rozměrů jsou ale asi tak jediné, které lze najít. A protože na design si každý udělá názor vlastní a vůz si může prohlédnout do detailu na fotografiích, pojďme pod slupku.

V kabině zaujme téměř úplné nahrazení fyzických ovládacích prvků plochami citlivými na dotek. To zčásti naznačovaly už skicy, na kterých bylo jasně vidět, že třeba ovládání světel vlevo od volantu bude jen dotykové. Podle tiskové zprávy to tak bude ve všech výbavách.

Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Golf VIII. generace

Vůz je samozřejmě připojen k internetu, takže se dají očekávat lepší dopravní data v navigaci. Zvládá také komunikaci „Car2X”, tedy komunikaci auta s čímkoliv v okolí, co je ochotno se s ním bavit. Tato funkce řidiče upozorní na nebezpečná místa na trase a využívá také informace poskytované ostatními Golfy v okolí a dopravní infrastrukturou. Cílem je samozřejmě zvýšení bezpečnosti jízdy.

Tohle všechno je ve standardní výbavě, stejně jako asistent pro jízdu v jízdním pruhu a hlídač překážek před vozem. Základ má obsahovat také LEDková světla, byť funkce LED Matrix předních světlometů bude za příplatek, automatickou klimatizaci, bezklíčový start a funkce We Connect, která nabízí streamovací služby nebo internetové rádio.

Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Golf GTE

Protože je Golf trvale připojen k internetu a řada věcí je v moderních autech řešena ryze softwarově, je možné některé dodatečné funkce aktivovat později, když zákazníkovi budou chybět. K nim patří adaptivní tempomat, systém rozpoznávání dopravních značek a asistent dálkových světel.

Bezpečnosti přispívá také vylepšený systém Front Assist, který zahrnuje funkci brzdění před protijedoucím vozidlem při odbočování. Zmíněný adaptivní tempomat také využívá komunikaci Car2X a když např. obdrží velké množství upozornění na kolonu na dálnici před sebou, začne zpomalovat ještě dřív, než by to udělal pomocí radaru.

Na dálnici se také bude hodit systém Travel Assist, který se nemusíme stydět označit za krok k autonomní jízdě - dle tiskové zprávy díky němu „může Golf jet v asistovaném režimu rychlostí až 210 km/h, aniž by řidič musel aktivně řídit, zrychlovat nebo brzdit”.

Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Golf VIII. generace

Pod kapotou bude Golf mít velmi širokou nabídku. Základ budou tvořit dva benzíny o výkonu 66 kW/90 koní a 81 kW/110 koní a dva diesely o 85 kW/115 koních a 110 kW/150 koních. Diesely mají v rámci systému SCR, který má dva katalyzátory za sebou, nový systém vstřikování AdBlue, což pomáhá ještě více snížit emise oxidů dusíku.

Důležitější v dnešní době je celkem pět hybridních variant v nabídce. S označením eTSI přichází mild-hybridní systém s elektrosoustavou o napětí 48 voltů; tyhle pohonné jednotky budou tři o výkonech 81, 96 a 110 kW, tedy 110, 130 a 150 koní.

Nová Škoda Octavia? Údajný únik z konfigurátoru odhaluje vše

AutoMoto

Na hospodárnost zaměřený eHybrid nabídne 150 kW/204 koní a sportovnější GTE dokonce 180 kW/245 koní. Oba tyto „nabíjecí” hybridy budou mít baterii o kapacitě 13 kWh, ale jak daleko mají bezemisně dojet, tisková zatím neuvádí.

Golf lze očekávat na trhu koncem letošního roku, alespoň v základních variantách. Později přijdou i varianty TGI s pohonem na zemní plyn a sportovnější GTI, GTD a R. Nejvyšší výkon v nabídce modelu bude 221 kW/300 koní. Můžeme asi bezpečně předpokládat, že to bude verze R.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám