Hlavní obsah
Přípravy ženevské autoshow z pátku 28. února. Foto: Salvatore di Nolfi, ČTK/AP

Tohle měl nabídnout ženevský autosalon, ale koronavirus byl proti: 15 důležitých premiér

V loňském roce navštívilo ženevský autosalon přes 600 tisíc lidí. Když ale švýcarská vláda kvůli obavám z šíření koronaviru zakázala do 15. března akce s účastí více než tisícovky lidí, bylo jasno. Zrušená autoshow v Ženevě si jako poslední evropský autosalon drží svou prestiž. I přes spousty neúčastí by se bylo na co dívat.

Přípravy ženevské autoshow z pátku 28. února. Foto: Salvatore di Nolfi, ČTK/AP
Tohle měl nabídnout ženevský autosalon, ale koronavirus byl proti: 15 důležitých premiér

Místo běhání mezi rozhovory, tiskovými konferencemi a hledání místečka na focení novinek mezi davy letos naše automobilová sekce zůstala v redakci. Automobilky se rovněž musely přizpůsobit.

Místo nablýskaných show na stáncích jsme byli v první novinářské dny od pondělí do úterý zásobováni improvizovanými živými přenosy. V pátek, kdy se o osudu autosalonu definitivně rozhodlo, byly nákladné stánky automobilek již téměř zcela postaveny, hotely a letenky dávno zaplaceny...

Vybrali jsme patnáct nejdůležitějších novinek z neuskutečněného ženevského autosalonu, které si budeme muset naživo prohlédnout při jiné příležitosti. Seřazeny jsou v abecedním pořadí:

Alfa Romeo Giulia GTA

Italský sedan střední třídy je už ve verzi QV pěkný divočák. Varianta GTA přidává koně navíc a shazuje i přebytečná kila. Vypadá mnohem agresivněji, a když zvolíte verzi GTAm, zbavíte se dokonce i zadních sedaček.

Alfa Romeo Giulia GTAm

Foto: Alfa Romeo

Audi A3

Hatchback nižší střední třídy od Audi v novém vydání sází především na nové technologie a interiér. Elektrifikaci se podrobí později, zatím je k mání se třemi motory, a dokonce už známe i první českou cenu.

Audi A3

Foto: Audi

BMW i4

Gran Coupé i4 je prvním vozem z druhé vlny podznačky BMW i. Zatím jde jen o koncept, ale příští rok má zaujmout nejen svou elegancí, ale také dlouhým dojezdem na jedno nabití. Jedná se o protiklad elektrickým SUV, které u německých prémiových značek zásuvkovou revoluci odstartovaly.

Koncept BMW i4

Foto: BMW

Cupra Leon

Nový Seat Leon, který by si výstavní premiéru ve standardní verzi také střihnul právě v Ženevě, už prošel kúrou u osamostatněné značky Cupra. Podobně jako příbuzní Volkswagen Golf GTE či Škoda Octavia RS iV i s plug-in hybridním ústrojím.

Cupra Leon

Foto: Cupra

Cupra Formentor

Cupra v Ženevě chtěla ukázat také produkční verzi konceptu Formentor. Jméno i vzhled si sériová varianta zachovala. Sdílí techniku s Cuprou Leon, ale jde o model, který u Seatu se slabšími motory neseženete. V nejvyšší specifikaci má nabídnout přes 300 koní.

Cupra Formentor

Foto: Cupra

Dacia Spring

Dacia se naplno pouští do elektromobility. Spring je zatím předprodukční koncept, ale příští rok přijede sériově. Má nabídnout elektromobilitu všem, stlačit cenu na minimum. Jak je u této značky zvykem i u konvenčních aut. Základ našel v čínském Renaultu K-ZE.

Koncept Dacia Spring

Foto: Dacia

DS 9

Prémiová automobilka DS se po svém osamostatnění v rámci skupiny PSA rozhodla na světovém trhu konečně předvést vlajkovou limuzínu. Sedan střední třídy stojí na platformě prodlouženého Peugeotu 508 L a nabídne především plug-in hybridní ústrojí. A také zajímavé detaily zvenčí i uvnitř.

DS 9

Foto: DS Automobiles

Fiat 500e

Fiat se do Ženevy chystal s novou pětistovkou. Nově jde pouze o elektromobil.

Nový Fiat 500e

Foto: Fiat

Hyundai i20

Nový Hyundai i20 je další horkou novinkou segmentu B a o přízeň zabojovat třeba s novým Renaultem Clio či Evropským autem roku 2020, Peugeotem 208. Má odvážný design, mildhybridní techniku a moderní kabinu.

Nový Hyundai i20

Foto: Hyundai

Hyundai i30 po faceliftu

Další premiérou na stánku Hyundai měl být facelift i30. Zejména v přední části modernizace autu podle nás opravdu pomohla.

Hyundai i30 facelift

Foto: Hyundai

Mercedes-Benz třídy E

Mercedes-Benz měl do Ženevy přijet s armádou kompaktních plug-in hybridů, elektrifikaci ve velké míře podstoupila i třída E. A také už tolik nevypadá jako třída S. Možná však připomíná tu chystanou.

Modernizovaný Mercedes-AMG E 53 T

Foto: Mercedes-Benz

Škoda Octavia RS iV

Největší novinkou z pohledu mladoboleslavské automobilky byla nová Octavia ve verzi RS iV. Přídomek iV značí plug-in hybridní pohonné ústrojí. To Škoda prezentuje nejdříve, veřejným tajemstvím je ale i příchod dalších zážehových a vznětových motorizací.

Škoda Octavia RS iV

Foto: Škoda Auto

Volkswagen Caddy

Kompaktní užitkový Volkswagen se představil ještě před Ženevou, takže to Němcům nemuselo být úplně líto. Ovšem do ženevských novinek si zahrnout zaslouží. Je založen na novém Golfu, ve srovnání s předchůdcem tak působí o poznání civilněji.

Nový Volkswagen Caddy

Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf v rychlých verzích

Rovnou ve třech variantách se měl ukázat Volkswagen Golf osmé generace. Na výběr bude ze zážehové, vznětové i plug-in hybridní varianty. Tedy jako GTI, GTD a GTE.

Volkswagen Golf GTD

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.4

Své chtěla říct také vznikající rodina ID. Volkswagen po konceptu Crozz ukázal produkční verzi ID.4. Až sundá poslední zbytky maskování, zařadí se příští rok vedle hatchbacku ID.3.

Volkswagen ID.4

Foto: Volkswagen

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků