Hlavní obsah
Plánovaná vnitřní dráha na autosalonu v Ženevě Foto: GIMS

Autosalon Ženeva 2020: Absencí je více, důležité premiéry ale nabídne

Již 90. ročník tradičního autosalonu v Ženevě zůstává nejdůležitější autoshow v Evropě. Přesto musí o zájem automobilek bojovat. Letos se zúčastní ještě méně důležitých hráčů, přesto akce na švýcarské výspě u hranic s Francií a Itálií zůstává jedním z vrcholů světového motorismu.

Plánovaná vnitřní dráha na autosalonu v Ženevě Foto: GIMS
Autosalon Ženeva 2020: Absencí je více, důležité premiéry ale nabídne

Statické prezentace na světových autosalonech už roky automobilky netáhnou. Marketingově se výrobci snaží zaujmout svými lokálními akcemi, zpravidla podporovanými dealery. Udělají si je sami, na náměstích či v obchodních centrech.

S tímto přesunem pozornosti bojuje i ženevský autosalon, jakkoli se autoshow ve Frankfurtu již opakovat nebude a v Paříži se letos na podzim chystá množství změn. Ženeva letos z řad důležitých automobilek hlásí ještě více absencí než loni. Jmenujme například Ford, Volvo, Lamborghini či většinu skupiny PSA krom DS.

Termín

90. ročník odstartuje pro novináře ve speciálních dnech 3. a 4. března. Z těchto dnů pro média vám přineseme živé zpravodajství včetně našich dojmů.

Důležitý je program takzvaného nultého a prvního dne. Již v pondělí 2. března se totiž uskuteční tradiční koncernový večer, a tím koncernem je myšlena Volkswagen Group včetně Škody. Vyhlášeno bude také evropské Auto roku 2020.

První den začíná program již od rána, přičemž přibližně do jedné hodiny odpolední se postupně vystřídají tiskové konference a odhalení nejdůležitějších automobilek.

Od 5. března do 15. března je pak otevřeno pro veřejnost.

Vstupenky

Vstupné pro dospělé činí 16 franků tedy přibližně 370 Kč, pro děti 9 franků, 212 korun. Po čtvrté odpolední stojí vstupenka polovinu. Kvůli frontám doporučujeme zakoupit vstupenky on-line přes internetové stránky autosalonu.

Doprava

Výstaviště Palexpo je prakticky přilepeno k ženevskému letišti, takže ranní a večerní let připadá v úvahu bez stresu na místě, na druhou stranu také bez zážitku z města.

Cesta autem zabere kolem deseti hodin a přes 900 kilometrů. Populární jsou také autobusové zájezdy. Ubytování přímo v Ženevě je zpravidla dlouho dopředu vyprodané. Potávky je hodně a míst málo, hotely tak často sahají i k tomu, že předražené pokoje podmiňují rezervací na více nocí.

Adresa výstaviště je Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex.

Program – nejdůležitější premiéry

Většinu hlavních premiér jsme už viděli v předstihu, ovšem stále existují i malá tajemství.

Co se premiér týče, půjdeme od těch nejmenších, po roce se opět očekává souboj v segmentu B. V loňském roce si blatníky poměřovalo duo Peugeot 208 a Renault Clio, letos něco podobného můžeme čekat jinde. Toyota ukáže nový Yaris s hybridním pohonem i ve verzi GR, Hyundai se pochlubí novou i20. Otázkou zůstává, jestli se k nim přidá i nová generace Fiatu 500.

U koncernu Volkswagen bude horko. Většině premiér z této stáje by totiž slušelo předsloví „hot”. Ať už jde o hatchbacky či liftbacky. Volkswagen bude krom užitkového Caddy či faceliftu Tiguanu prezentovat minimálně dvě rychlé verze Golfu osmé generace. Jisté je zatím vznětové GTD a zážehové GTI.

Se svými příbuznými se přidá i Škoda a Seat. Mladoboleslavští se pochlubí Octavií RS iV, prvním plug-in hybridem z rychlého rodu. Stejně tak tomu bude i u Cupry. Odnož Seatu předvede ostrý Leon. Audi se pak přidá s novou A3, možná rovnou se silnější variantou S3.

Opomenout nesmíme facelift Renaultu Mégane. Omlazovací kúrou projde i konkurenční Hyundai i30. Shluk zvědavců zcela jistě bude i kolem nového Mercedesu GLA či Kie Sorento. DS představí nový vlajkový sedan.

Nouze nebude ani o speciality. Chybět by nemělo Porsche 911 ve verzi Turbo, Lexus LC 500 ve formě kabrioletu, stejně jako otevřený Aston Martin Vantage.  Poprvé se předvede čínské Aiways či supersport ze Srí Lanky.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků