Hlavní obsah
Šéf Facebooku Mark Zuckerberg Foto: Reuters

Usilovně mažeme lži o koronaviru, prohlásil šéf Facebooku

Facebook je v posledních týdnech terčem kritiky kvůli tomu, že dostatečně nebojuje proti dezinformacím a hoaxům týkajícím se koronaviru. Proti tomu se však ve středu ohradil šéf této sociální sítě Mark Zuckerberg, podle které Facebook usilovně lži maže.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg Foto: Reuters
Usilovně mažeme lži o koronaviru, prohlásil šéf Facebooku

„Soustředíme se na zastavení hoaxů a nebezpečných dezinformací. Je ale zároveň důležité, aby se každý mohl dělit o své zkušenosti a bavit se o nákaze,“ prohlásil Zuckerberg s tím, že nechce omezovat svobodu projevu.

„V našich zásadách komunity se ale jasně uvádí, že není v pořádku šířit něco, co ostatní vystavuje nebezpečí. Proto nepravdivá tvrzení a konspirační teorie promptně odstraňujeme,“ konstatoval Zuckerberg. Podle něj se Facebook řídí informacemi od předních globálních zdravotnických organizací.

Šéf Facebooku zároveň podotkl, že na jeho sociální síti lidé při hledání slova "koronavirus" jako první uvidí aktuální informace od Světové zdravotnické organizace (WHO) nebo ze své země. WHO zároveň dostává "tolik reklam zdarma, kolik potřebuje".

V minulých dnech bylo možné na Facebooku narazit na informace, že lék na koronavirus je znám již dávno, ale že jej úřady nechtějí dát veřejnosti. Stejně tak je nesmyslný komentář, podle kterého je s výskytem nemoci spojena nadace Billa a Melindy Gatesových.

Dezinformace šíří samotní uživatelé

Jiná dezinformace zase uvádí, že v souvislosti s výskytem choroby různé světové mocnosti přeruší přístup k internetu, aby nebylo možné „šířit pravdu o koronaviru“. Chtějí tak prý umlčet sociální média a jedince, kteří „říkají o viru pravdu“.

Nic z výše uvedeného samozřejmě není pravda, jak zdůraznil server CBS News. Problém je však v tom, že celá řada uživatelů podobným zprávám věří a sama je šíří.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků