Článek
Lístek, který vás opravňuje vstoupit a využít služby nabízené Dopravním podnikem hl.m. Prahy, si můžete zakoupit v některých trafikách nebo také v automatech. Cestující může shánět jízdenku také proto, že přijel do hlavního města na návštěvu a využije možnost koupit si lístek v automatu, protože v několika trafikách jízdenky neprodávají.
Jako turista zvolí koupi 24 hodinové jízdenky a vhodí do žlutého automatu 100 korun s důvěrnou, že jízdenka se hned vytiskne. Nevytiskne, a proto pro přerušení platby stiskne tlačítko STORNO. Následovat by mělo vrácení celé vhozené částky, jaké překvapení ale nastane, když se vrátí pouze 30 korun.
Řešení nastalé situace vysvětluje tisková mluvčí DP Ilona Vysoudilová: „Nevydá-li automat cestujícímu jízdenku nebo nevrátí-li peníze, může cestující tuto událost oznámit na dispečink servisu na bezplatnou telefonní linku 800188100, případně na www.dpp.cz, nebo písemně na adresu Dopravního podniku.“
Na této lince po vás bude dispečer chtít jméno, bydliště, číslo automatu, částku, kterou vám automat nevrátil a zeptá se vás, zda chcete peníze poslat složenkou nebo na účet. Proč se tyto událostí, kterých se měsíčně vyřizuje okolo 450 stávají? „Důvodem nevydání jízdenky nebo nevrácení peněz z automatů většinou bývají vandalové (ucpávání vhazovacích otvorů cizími předměty), v menší míře pak technické závady,“ říká Vysoudilová.
Tyto závady se poté předávají technikům, kteří provedou kontrolu automatu a provedou případné opravy. Když DP uzná vaší reklamaci, přijde vám domů do měsíce nejen chybějící částka, ale také omluvný dopis.

Prodejní jízdenkové automaty.