Hlavní obsah

Povolali zaměstnance z home office zpět do kanceláře. Polovina lidí dala výpověď

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Práce z domova se v době koronavirové pandemie značně rozvinula. Postupně však velké technologické společnosti povolávají zaměstnance zpátky do kanceláří. To je i případ tvůrců seznamovací aplikace Grindr, kde však nechuť zaměstnanců vrátit se vyústila až v to, že téměř polovina lidí dala výpověď. Upozornil na to list The New York Post (NYP).

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Vedení Grindru informovalo své zaměstnance již v srpnu, že se musí během dvou týdnů vrátit zpět do kanceláře. Podle nově nastavených podmínek musí totiž zaměstnanci chodit do práce alespoň dvakrát týdně, zbytek práce mohou i nadále vykonávat z domova.

Společnost si byla evidentně vědoma toho, že do práce se nebude některým zaměstnancům chtít, a tak jim dala v srpnu rovnou na výběr – buď se v říjnu vrátí do kanceláře na zmiňované dva dny, nebo mohou firmu opustit.

Překvapivě druhou volbu zvolilo zhruba 80 lidí, což představuje přibližně 45 % všech zaměstnanců Grindru, kteří pracovali na vývoji stejnojmenné seznamovací aplikace pro LGBT+ komunitu. Příští měsíc se tak do kanceláře vrátí jen polovina lidí.

Home office využívá téměř třetina pracujících

Finance

Jde o odvetu?

Úbytku zaměstnanců se ale Grindr neobává. „V náš tým máme plnou důvěru, stejně jako v jeho schopnost udržet i nadále náš byznys v chodu. Na návrat do kanceláře v hybridním modelu v říjnu se těšíme a budeme nadále zlepšovat produktivitu a spolupráci celého týmu,“ uvedl mluvčí v prohlášení.

Nespokojení zaměstnanci Grindru ale celou situaci vidí podle NYP jinak. Svého chlebodárce viní z nátlaku, návrat do kanceláří je prý odvetou za jejich rozhodnutí vstoupit do odborů.

Pravdou nicméně je, že k návratu do kanceláří zavelely i další společnosti. Minulý měsíc stejné rozhodnutí padlo také u tvůrců videokonferenčního programu Zoom, který se během pandemie covidu-19 stal synonymem pro práci z domova.

Foto: Hannah McKay, ČTK/AP

Chat přes zoom

Vykonávat všechnu práci z domova tak nyní mohou zaměstnanci jen ve zcela výjimečných případech. Pro drtivou většinu všech lidí ve firmě platí nyní podle serveru BBC hybridní pracovní model, který kombinuje částečnou práci z domova s pravidelnými návštěvami kanceláře.

V praxi to znamená, že osoby žijící v dosahu 80 kilometrů od kanceláře se musí vyskytovat na pracovišti alespoň dvakrát týdně.

Lidem, kteří jsou zvyklí chodit do své práce pravidelně pět dní v týdnu (někdy i častěji), to nebude připadat jako kdovíjaké omezení. Pro zaměstnance Zoomu je to ale radikální změna, neboť doposud mohli pracovat na dálku bez omezení.

Práce na dálku ve světě

Práce na dálku je i díky rozmachu internetu a technologií stále častější v různých koutech světa, a to i v České republice. Podle výzkumu Stanfordovy univerzity je ale běžnější v anglicky mluvících zemích než v Evropě a Asii.

I přesto v červenci pracovalo z domova v USA pouze 12 procent zaměstnanců. Kombinovaný hybridní pracovní model, kdy musí lidé alespoň na pár dní v týdnu docházet do kanceláře, využívalo v tomto období zhruba 29 procent pracovníků.

Anketa

Dáváte přednost práci z domova?
Ano
58,9 %
Ne
41,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 13591 čtenářů.

Všichni zpátky do kanceláří, zavelel průkopník práce z domova Zoom

Internet a PC

Reklama

Související články

Na práci z domu bude nárok. Musí být důvod

Rodičům dětí mladších patnácti let, těhotným ženám či lidem dlouhodobě pečujícím o silně handicapovanou osobu se od příštího roku zřejmě otevře snazší cesta...

Výběr článků

Načítám