Hlavní obsah

Reklamy z pražských mostů už měly zmizet. Nyní se však hodí některým kandidátům do voleb

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Již tradičně zemi zaplavily před blížícími se volbami billboardy s kandidáty jednotlivých politických stran a Praha není výjimkou. Poutače s tvářemi politiků však visí i tam, kde by neměly, tedy na mostech, jelikož vedení metropole vloni v srpnu vypovědělo nájemci smlouvu na pronájem mostů. Jedním z nich je dvojka hnutí ANO ve volbách Ondřej Prokop. Pokud se prý ukáže, že jeho poutač na mostě visí nelegálně, nechá ho prý odstranit.

Foto: Novinky

Reklama na mostě na pražském Chodově.

Článek

Poutač s tváří pražského zastupitele a dvojky na kandidátce hnutí ANO do zářijových komunálních voleb Ondřeje Prokopa visí na mostě na Chodově, konkrétně na protnutí ulic Národního hnutí a Türkova. Politik, který zároveň vede pražskou buňku ANO, na něm slibuje Pražanům více parkovacích míst.

Pražský kandidát ANO vyvolává nenávist vůči Středočechům. Hnal by snad i Babiše do Průhonic?

Domácí

Právě tento most, stejně jako desítky dalších v metropoli, patří mezi ty, které si na základě historické smlouvy od města pronajímala reklamní společnost Czech Outdoor patřící do skupiny BigBoard a na nichž by už od letošního března žádná reklamní konstrukce viset neměla. Vedení Prahy se totiž rozhodlo vloni v srpnu smluvní vztah vypovědět.

„Nevěděl jsem to, dozvěděl jsem se to někdy minulý týden. Kupovali jsme to přes agenturu s tím, že je to legální, takže to nyní řešíme s touto agenturou, zda to legální je nebo ne. Pokud se ukáže, že to není legální, tak ty billboardy necháme sundat,“ reagoval Prokop na dotazy Novinek, zda tuší, že jeho poutač je prakticky „černou reklamou“. Aktuálně si prý nechává zpracovat právní stanovisko. Volby jsou přitom už za dva týdny.

Vzhledem k množství poutačů i běžícím předvolebním kampaním lze předpokládat, že podobných „černých“ reklam, jako má být třeba ta Prokopova, je v hlavním městě vícero.

O neprodloužení historické smlouvy s automatickým desetiletým prodlužováním podepsané v roce 1992  na pronájem mostů za účelem umístění reklamních poutačů rozhodli pražští radní loni v srpnu. Šestiměsíční výpovědní lhůta pak uplynula letos v březnu, kdy měla reklama z desítek pražských mostů zmizet. Nájemce, firma Czech Outdoor tak však neučinila, protože s výpovědí nesouhlasí a nepovažuje ji za platnou. Proto reklamní konstrukce nezmizely a prostor se stále prodává.

„Není pravdou, že dotyčná smlouva měla být ukončena k letošnímu březnu. Naše společnost má za účelem provozování reklamy na mostech uzavřenou smlouvu s TSK na dobu určitou a její platnost stále trvá. Pro odstranění ploch tedy není žádný důvod a jejich pronájem nadále pokračuje,“ sdělila již dříve Novinkám mluvčí skupiny BigBoard, která platí za jedničku na tuzemském trhu s venkovní reklamou, Pavlína Stránská.

Za tři měsíce pouze jeden odstraněný billboard z desítek vypovězených. TSK se bojí žalob od majitele

Domácí

Správu mostů má za město v gesci městská společnost Technická správa komunikací (TSK). Ta v uplynulých měsících v souladu s rozhodnutím rady měla začít konstrukce z mostů odstraňovat. Když se Novinky v červnu, tedy tři měsíce od ukončení smlouvy, ptaly na počet odstraněných reklam, tak ten tehdy byl „jeden reklamní objekt“. Firma totiž z obavy o soudní spor vyčkává, jak na toto odstranění reklamní firma zareaguje. Na nynější žádost o aktuální čísla zatím TSK nereagovala.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám