Hlavní obsah

Čtvrtina zájemců o nové auto by zvažovala vůz od Applu, a to ani neexistuje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Překvapivých 26 procent zákazníků dotázaných společností Strategic Vision by vážně uvažovalo o koupi elektrického auta od společnosti Apple, pokud by bylo na trhu dostupné. Paradoxní je, že takový vůz ještě nebyl ani potvrzen.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Mezinárodní poradenská agentura Strategic Vision tento týden zveřejnila výsledky své studie s názvem New Vehicle Experience Study, která se zaměřila na názory zákazníků ohledně kvality pětačtyřiceti automobilových značek.

Průzkum probíhal mezi Američany, kteří měli za úkol značky seřadit podle toho, co si myslí o jejich kvalitě. Mimo automobilky působících na trhu v USA se v anketě objevily i značky, které zatím na trhu nejsou, a vůbec poprvé se mezi nimi objevila i technologická společnost Apple. A s neuvěřitelnými výsledky.

Americká móda dřevěných panelů na autech se zřejmě vrací, ukazuje upravený Jeep

AutoMoto

„Apple vyšel na 3. místě s největším zájmem o značku, celých 26 % dotázaných dokonce uvedlo, že by rozhodně zvažovalo koupi vozidla od Applu,“ uvedl strategický viceprezident společnosti Strategic Vision Alexander Edwards. „Tím však dosah Applu nekončí. Ostatní automobilky by mělo znepokojovat hlavně to, že značka generovala v anketě více oblíbenosti než jakýkoli jiný výrobce v USA,“ doplnil Edwards.

Konkrétně celých 24 % dotázaných uvedlo, že „milují“ produkty Applu a jejich kvalitu, což se nepovedlo ani silným značkám jako Toyota, Honda nebo v Severní Americe oblíbené Tesle.

Diskutabilní ovšem je, že prakticky není s čím porovnávat, protože kalifornský Apple zatím žádný vůz nevyrobil a není jasné, jakou kvalitu by měl.

Výrobce iPhonů představil své první tři elektromobily

AutoMoto

„Bude rozhodující, co Apple v konečné důsledku předvede, až se rozhodne na automobilový trh vstoupit. Záležet může na kvalitě pohonného ústrojí a dalších klíčových funkcích, to určí finální míru zájmu. Povědomí o jejich značce připravuje ideální půdu pro příchod na automobilový trh,“ dodal Edwards.

Automobilky v USA ale zatím mohou být relativně klidné ve věci příchodu nového konkurenta na trh. Ačkoli je jen špatně střeženým tajemstvím, že Apple skutečně na vlastním voze pracuje, proslýchá se, že ve společnosti údajně nepanuje soulad v tom, jak si vedení auto představuje.

Je také pravděpodobné, že kalifornský gigant chystá jen software autonomního řízení, který by prodával jiným automobilkám.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám