Hlavní obsah

Luxusní Toyota Century v úpravě sportovní divize GRMN? Zatím si Japonci z fanoušků spíš střílí

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zdá se vám nemožné, aby auto, kterého se vyrobí jen pár desítek kusů a jež je synonymem luxusu a pohodlí, bylo samotnou automobilkou upraveno díly závodní divize? Podívejte se na tuhle Toyotu Century. A raději dvakrát.

Foto: Kyosho

Toyota Century GRMN jako model

Článek

Toyota Century ve sportovní verzi GRMN skutečně existuje, ovšem jde o extrémně vzácný kus. V této úpravě s ním byl spatřen jen samotný Akio Toyoda, v černém laku se pak objevil na letošní tokijské výstavě úpravců. Od té doby jsou nadšenci v podstatě přesvědčeni, že něco takového se začne vyrábět sériově.

Vždyť vrcholný, hranatý a pohodlný model japonské automobilky, který používá i císař, s červenými detaily, sportovními koly a použitím černého plastu místo chromu vypadá zajímavě. Má to ovšem háček. Tahle Toyota je totiž jen model v měřítku 1:18.

Nová Toyota Yaris představena, slibuje spotřebu tři litry na sto

AutoMoto

Škoda. Auto vypadá perfektně a i na fotkách člověk sotva pozná, že nejde o skutečný vůz. Jde o výrobek značky Kyosho, která vyrobí 700 kusů tohoto autíčka ve sběratelské kolekci. Cena v Japonsku vyjde v přepočtu na 4200 korun. Auto za to ale stojí. Vždyť je do detailu provedené. Má i displeje a tlačítka v interiéru a na víku kufru je maličké karbonové křídlo, jako by bylo v reálu.

Foto: Kyosho

Na zádi sluší i malé křidélko

Foto: Kyosho

Uvnitř je všechno - tlačítka, displeje, převodovka...

Na autě je dokonce vidět, že byly použity kola BBS s pneumatikami Yokohama Advan Sport V105.

A proč to japonská divize GRMN opravdu nevytuní? I když Toyota Century má pořádný motor, který by ledacos snesl (vidlicový osmiválec o objemu pět litrů s výkonem 317 kW), je tohle auto určeno pouze pro reprezentaci, nikoliv pro závodění.

Výroba loni omlazené verze není nijak velká – maximálně 50 kusů za měsíc, ale spíš méně. Hlavním odběratelem jsou japonská ministerstva a nejdůležitějším uživatelem je jistě právě japonský císař. Firma pro něj navíc vyrobila jeden speciální kabriolet pro slavnost uvedení do jeho úřadu.

Foto: Toyota

Toyota Century (2018)

Foto: Toyota

Toyota Century Cabrio

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám