Hlavní obsah
Předejděte negativním emocím. Foto: Profimedia.cz

Jaké věci nedělat, když chcete být šťastnější

Většina lidí si v lednu dává drastická předsevzetí, která většinou končí neúspěšně. Vyhněte se zklamání a zaměřte se raději na drobné každodenní návyky, které se negativně a dlouhodobě podepisují na vaší psychice. Jaké to jsou?

Předejděte negativním emocím. Foto: Profimedia.cz
Jaké věci nedělat, když chcete být šťastnější

1. Přestaňte se porovnávat

V éře sociálních sítí se může na první pohled zdát, že všichni žijí svůj nejlepší život – až na vás. Uvědomte si ale, že sociální sítě jsou jenom špička ledovce našich životů, která zpravidla prezentuje jen tu nejzářivější část.

Porovnání vašeho každodenního života s jediným snímkem zachycujícím dokonalý okamžik tedy není nejlepším využitím vašeho času. Přestaňte proto trávit několik hodin týdně bezmyšlenkovitým brouzdáním po internetu a raději si najděte činnost, která bude mít smysl a posune vás dál.

2. Nenechte se ovládat strachem

Zaměřte pozornost na svoje strachy a obavy a snažte se je přemoci. „Na smrtelné posteli si nechcete vyčítat, že vám strach, hanba či cokoliv jiného zabránilo vyzkoušet nebo udělat něco, co jste si přáli,“ uvedl zakladatel centra poradentství v oblasti duševního zdraví Anthony Freire pro Huffington Post.

3. Netrapte se věcmi, které nemůžete změnit

Je nereálné vyhnout se starostem či stresu. I tyto pocity jsou bohužel součástí běžného života. Přestaňte se ale vrtat ve věcech, které sami nemůžete změnit. Místo toho se zaměřte na problémy, které můžete svým jednáním vyřešit.

„Sepište si svoje starosti a rozdělte je do dvou skupin, a to na ty, které můžete zvrátit a na ty, které nemůžete ovlivnit. Ty se pak pokuste pustit z hlavy,“ říká terapeutka Ibinye Osibodu-Onyaliová a dodává, že pomoci vám může i odborník. Investice do svého zdraví je totiž ta nejlepší.

4. Staré zášti a křivdy

Výzkumy ukazují, že dlouhodobá zášť a pocity hněvu škodí duševnímu i fyzickému zdraví. Začátek nového roku se pak jeví jako ideální období k tomu se vyrovnat s napjatými vztahy, k uzavření starých kapitol, ale i vztahů, které nejdou zachránit.

„Ačkoliv může být rozloučení se vztahem velmi těžké a bolestivé, jeho ukončení může vést k pocitům osvobození,“ říká Ibinye Osibodu-Onyaliová.

5. Neřešte, co si o vás ostatní myslí

Přestaňte řešit, co si o vás lidé myslí a co o vás vyprávějí. Zeptejte se sami sebe, co se stane, když vás někdo nebude mít rád. Pravda je, že nic, a vy se zkrátka nemusíte líbit každému.

Držte se skupiny svých příznivců, kteří vás opravdu milují a respektují, a netravte čas přemýšlením nad tím, co si o vás zbytek vašeho okolí myslí. Nemůžete být součástí každé skupiny.

6. Nemusíte mít pravdu za každou cenu 

Lidé mají tendenci mít za každou cenu pravdu a neváhají se kvůli tomu pouštět i do zbytečných hádek, jež se stávají hrou, kterou touží vyhrát.

„Jen uvažte, kolikrát jste se pouštěli do boje jen proto, abyste ukázali, že máte pravdu. Často v těchto situacích podlehneme svým emocím a říkáme věci, které nás později mrzí a nemůžeme je vzít zpět. S odstupem času si pak uvědomíme, že jsme se hádali kvůli nepodstatným věcem, které zbytečně vygradovaly a narušily společné vazby,“ říká terapeutka Elise Hallová.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků