Hlavní obsah
Prázdné regály obchodu v Liberci Foto: čtenář pro Novinky.cz

Lidé kvůli koronaviru nakupovali potraviny víc než na Vánoce

Nákupní horečka kvůli koronaviru zvedla v minulém týdnu dramaticky prodeje internetových obchodů s potravinami. Košík.cz uvádí, že prodeje překonaly i vánoční špičku. Regály s trvanlivými potravinami brali lidé útokem i v kamenných obchodech.

Prázdné regály obchodu v Liberci Foto: čtenář pro Novinky.cz
Lidé kvůli koronaviru nakupovali potraviny víc než na Vánoce

„Minulý týden byl asi o pětinu silnější než loňská vánoční nákupní špička. V meziročním srovnání jsme pak byli zhruba na dvojnásobku běžné únorové poptávky,” řekl Novinkám ředitel Košík.cz Tomáš Jeřábek.

Pracovníci rozvážející nákupy měli podle e-shopu perný týden. „Cena mezi 5 000 a 8 000 korunami i více, hmotnost od 300 do 600 kilogramů. Složen z konzerv, trvanlivých potravin, těstovin, luštěnin, instantních kaší, mléka a doplněn balenými vodami či limonádami. Nechybí ani zásoby alkoholu,” popsal e-shop typický „panikářský” nákup z předchozího týdne.

I proto e-shop minulý pátek omezil jednotlivý nákup na nejvýš 50 kilogramů.

Také další e-shop s potravinami Rohlik.cz hlásí tržby na úrovni Vánoc. Proti běžnému týdnu byl nárůst vyšší zhruba o 30 procent vzhledem k omezené schopnosti okamžitě reagovat na zvýšenou poptávku. „Nicméně zájem byl až několikanásobný,” řekla Novinkám mluvčí Rohlik.cz Zdeňka Svoboda.

E-shopům v souvislosti s obavami z nákazy teoreticky nahrává, že lidé nemusí nikam chodit a nákup pořídí z domova přes počítač nebo mobil. Zda kvůli tomu zaregistrovali relativně vyšší nárůst oproti kamenným obchodům, však nelze spolehlivě říct.

Řetězce supermarketů Kaufland a Billa na dotaz Novinek nechtěly nárůst tržeb v minulém týdnu komentovat s tím, že jde o interní informaci. Přesná čísla neprozradilo ani Tesco.

Velké řetězce nicméně potvrdily, že lidé víc nakupovali základní a trvanlivé potraviny jako těstoviny, rýži nebo konzervy.

Víc nakupují i Němci či Slováci

Nákupní šílenství v obchodech z minulého týdne přirovnával k období Vánoc také prezident svazu obchodu Tomáš Prouza.

Například v Kauflandu se ale začátkem tohoto týdne už situace zklidnila a zájem zákazníků o trvanlivé potraviny polevil. „Všechny naše prodejny jsou z našich centrálních skladů pravidelně zásobovány. V současné době nezaznamenáváme žádné výkyvy. Chtěli bychom poděkovat především všem našim zaměstnancům za jejich velké pracovní nasazení v těchto dnech,” řekla Novinkám mluvčí obchodů Renata Maierl.

Na e-shopu Mall.cz v posledním týdnu skokově rostly také prodeje dětské výživy, krmiva pro domácí mazlíčky nebo dezinfekčních přípravků. Ty šly na dračku i v lékárnách, mnohde byly dezinfekční gely vyprodané, stejně jako roušky a respirátory.

Nákupní horečka kvůli koronaviru zasáhla i některé sousední země, jako například Německo. Velký nárůst potvrzených případů koronaviru v zemi na konci týdne se projevil v tamních supermarketech. Podobně jako předtím v Itálii je lidé vzali útokem ve snaze vytvořit si zásoby pro případnou karanténu. Obrat řetězců skokově vzrostl o 30 až 40 procent, informoval server listu Die Welt.

Prodeje potravin a drogistického zboží podle úterních informací listu Sme rostou i na Slovensku, které přitom zatím na rozdíl od Česka neohlásilo žádný potvrzený případ nákazy novým typem koronaviru.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků