Hlavní obsah
 

Nový ovladač PlayStationu měl způsobit revoluci. Teď ale Sony řeší zapeklitý problém

Ovladač DualSense měl být jedním z největších lákadel nového PlayStationu 5. V posledních týdnech se ale množí stížnosti nespokojených uživatelů, kteří upozorňují na problém s páčkami tohoto gamepadu. Ty už po pár týdnech začínají „driftovat“. Upozornil na to server iFixit.

 
Nový ovladač PlayStationu měl způsobit revoluci. Teď ale Sony řeší zapeklitý problém

Samovolné driftování páček ovladače je při hře velmi nepříjemné. Projevuje se tak, že i když s ovladačem vůbec nic neděláte, postava na obrazovce se hýbe, případně se mění úhel pohledu. Redaktoři serveru iFixit podrobili DualSense rozboru, který ukázal, že zpracování skutečně není vysoké kvality.

Společnost Sony se zatím k problémům oficiálně nevyjádřila. V tuto chvíli tedy není ani jasné, kolika ovladačů se tento problém týká.

Jisté je nicméně to, že celou kauzou se bude zabývat americký soud v New Yorku. Jeden z hráčů se tam totiž rozhodl Sony zažalovat kvůli tomu, že podnik uvedl na trh produkt nevalné kvality.

Ovladač DualSense.

Foto: archív výrobce

„Společnost si byla celou dobu vědoma problémů s ovladači. Na stížnosti zákazníků ale nijak nereagovala, přestože chyba musela být průkazná už během testování před vydáním ovladače,“ stojí podle serveru IGN v žalobě.

DualSense přitom představuje jedno z největších vylepšení u PlayStationu 5. Jak již samotný název napovídá, bezdrátový ovladač se snaží zapojit do hry další smysl, a to konkrétně hmat. Tento gamepad nabízí místo obyčejných vibrací haptickou odezvu. Ovladač se tedy chvěje v ruce podle toho, co se zrovna děje na obrazovce.

K navození co nejreálnější atmosféry přispívají také programovatelná tlačítka L2 a R2, u kterých jde nastavením měnit intenzita stisku. V praxi tak vývojáři mohou upravit sílu stisku podle toho, co se zrovna odehrává na obrazovce.

Tlačítka L2 a R2 slouží například v automobilových simulátorech místo pedálů pro brzdu a plyn. Díky nové vychytávce tak lze simulovat intenzitu stisku u různých verzí aut, tak jako je to ve skutečnosti – ve starších vozech jdou pedály mačkat hůře, zatímco u novějších snadněji.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků