Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: archív výrobce

O konzoli PlayStation 5 se v minulých měsících spekulovalo hned několikrát. I když některé informace pocházely přímo od zástupců společnosti Sony, internetem kolovala i řada neověřených informací. Právě proto se zástupci japonského podniku rozhodli na veletrhu CES v americkém Las Vegas shrnout všechny informace, které o konkurentovi Xboxu od Microsoftu známe.

Ilustrační foto Foto: archív výrobce
CES 2020: Úniky o PlayStationu 5 potvrzeny. Herní konzole dostane řadu vylepšení

Na tiskovce společnosti Sony se v rámci největšího veletrhu spotřební a výpočetní techniky na světě rozpovídal šéf herní zábavní divize Sony Jim Ryan. Ten hned na úvod zdůraznil, že novinka se bude jmenovat prostě PlayStation 5 – experimentovat s názvy u nové generace Sony tedy rozhodně nebude.

„Novinka přinese zcela nové způsoby interakce mezi herním světem a samotným hráčem,“ neskrýval své nadšení z připravovaných novinek. Narážel přitom na přepracovaný ovladač Dualshock. Ten by měl místo obyčejných vibrací nabídnout haptickou odezvu. Ovladač se tedy bude chvět podle toho, co se bude zrovna dít na obrazovce. Podle šéfa herní a zábavní divize Sony by se díky tomu měl hráč cítit úplně jinak, když se plazí nízkou trávou a když řídí nějaký závodní speciál.

Návrh zachycující nový (vlevo) a původní ovladač PlayStationu.

Foto: japonský patentový úřad

K navození co nejreálnější atmosféry mají přispět také programovatelná tlačítka L2 a R2, u kterých půjde nastavením měnit intenzita stisku. V praxi tak vývojáři budou moci upravit sílu stisku podle toho, co se zrovna odehrává na obrazovce.

Tlačítka L2 a R2 slouží například v automobilových simulátorech namísto pedálů pro brzdu a plyn. Díky nové vychytávce bude možné simulovat intenzitu stisku různých verzí aut tak, jako je tomu ve skutečnosti – ve starších vozech půjdou pedály mačkat hůře, zatímco u novějších snadněji.

„Díky těmto dvěma novinkám budou moci vývojáři her zprostředkovat daleko silnější zážitek a lépe simulovat realitu,“ pochválil připravovaná vylepšení Ryan.

8K vs. 4K

Původně se spekulovalo o tom, že konzole bude stačit na rozlišení 8K. To bylo poměrně překvapivé, neboť aktuální top model PlayStation 4 Pro totiž nezvládal všechny hry ani v rozlišení 4K. Šéf herní a zábavní divize společnosti Sony nicméně upřesnil, že pětka bude zvládat hraní ve 4K při obnovovací frekvenci 120 Hz.

V rozlišení 8K tedy bude patrně možné konzumovat pouze multimediální obsah, případně hrát nějaké jednodušší hry. Připomeňme, že proti standardu 4K nabízí tedy 8K rozlišení čtyřikrát více pixelů, ve srovnání s Full HD je tedy obraz na televizorech nebo monitorech dokonce až 16krát detailnější.

Porovnání různých velikostí rozlišení.

Foto: David Ryneš, Novinky

Ryan také potvrdil, že PlayStation 5 bude vybaven moderní SSD jednotkou. Díky tomu bude chod celého zařízení rychlejší, a to od startu přes instalaci aplikací až po spouštění jednotlivých titulů.

Na bližší informace o hardwarové výbavě si budeme muset nicméně ještě počkat. Podle dřívějších informací však PlayStation 5 bude pohánět AMD Ryzen ve třetí generaci společně s grafickou kartou Radeon Navi. Ta by měla zvládat hardwarovou podporu ray tracingu, tedy jinými slovy – hry by měly běžet s daleko věrnějšími detaily, nabídnou reálnější podání stínů i odlesků.

PlayStatin 5 se začne prodávat před Vánocemi 2020. Přesné informace o pořizovací ceně však budou oznámeny až později.

Aktuálně nabízený PlayStation 4 Pro

Foto: archív výrobce

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků