Hlavní obsah
Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz

Platební údaje si Češi na e-shopech neukládají, raději je pokaždé znovu vyplní

Mnozí internetoví obchodníci nabízejí zákazníkům uložit si osobní informace i údaje o vlastní platební kartě na e-shopu nebo v platební bráně. Dvě třetiny lidí však tuto možnost nikdy využít nechtějí.

Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz
Platební údaje si Češi na e-shopech neukládají, raději je pokaždé znovu vyplní

Jak ukázal průzkum agentury Ipsos pro společnost Exactly.cz, ochota zákazníků ukládat údaje z platebních karet na internetu je velmi nízká. Jen pouhých pět lidí ze sta je z důvodu zrychlení příštích nákupů svěří obchodníkovi vždy. Tři z deseti oslovených tak učiní jen občas a dvě třetiny Čechů to neudělají nikdy.

Obavy i při platbě do zahraničí

Češi mají také obavy v případě platby kartou do zahraničí, a to až v 56 procentech případů. Pouze každý pátý oslovený žádné ohrožení při platbě kartou do zahraničí necítí. Čtvrtina lidí raději kartu pro zahraniční platby nepoužívá.

„Zahraniční transakce přes platební kartu uskuteční dříve či později takřka tři čtvrtiny zákazníků. Přesto má však většina z nich vůči službě výhrady. Situace v případě ukládání platebních údajů je podobná; zákazníci o této možnosti většinou vědí, ale zdráhají se ji využít v domnění, že jde o rizikovou službu,“ doplnil Michal Šejba ze společnosti Exactly.

Muži jsou důvěřivější

Muži o třetinu více než ženy důvěřují funkci ukládání platebních údajů v rámci platebních bran a e-shopů.

Roli při obavách ze svěření svých platebních údajů hraje i věk. Internetovým obchodníkům je svěří zhruba polovina lidí ve věku 18 až 26 let, oproti pouhé pětině lidí ve věku 54 až 65 let.

Lidé starší 45 let rovněž vykazují častější obavy v případě plateb do zahraničí než jejich mladší protějšky, a to až o 10 procent.

Anketa
Ukládáte své platební údaje na e-shopech či v platební bráně?
Ano, vždy
1.2 %
Ano, ale jen občas
18.6 %
Ne, nikdy
80.2 %
Celkem hlasovalo 592 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků