Volkswagen podobně jako další zahraniční automobilky reaguje na propad ruského automobilového trhu, který se stal obětí klesající ruské ekonomiky a devalvace rublu.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Volkswagen v Kaluze od dubna do července zavede čtyřdenní pracovní týden. Po celý květen se zde bude pracovat na dvě směny namísto dosavadních tří a celá výroba v závodě bude přerušena na dva týdny od 5. května.

V Rusku skončil Seat a Opel

Volkswagen přerušil výrobu aut v Kaluze už v září a poté na počátku listopadu, aby přizpůsobil objem výroby situaci na ruském trhu. Prodej aut v Rusku loni klesl o více než deset procent a v prvních dvou měsících tohoto roku padá ještě podstatně rychlejším tempem.

Z výrobních linek v Kaluze sjíždějí modely Volkswagenu Polo a Tiguan. Vyrábějí se zde také modely Škoda Fabia a Octavia.

Volkswagen se už dříve rozhodl, že v Rusku ukončí prodej vozů španělské značky Seat. Největší americká automobilka General Motors minulý týden oznámila, že z ruského trhu stáhne svou německou značku Opel a ukončí výrobu ve své petrohradské továrně.