Hlavní obsah

MWC 2024: Digitální tvůrci měli zlepšit svět. Dostali na to ale jen 48 hodin

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Barcelona

Největší mobilní veletrh MWC 2024, který je právě v plném proudu ve španělské Barceloně, se stal historicky vůbec poprvé hostitelem hackathonu pro tvůrce. Ti dostali za úkol vymyslet nějaké vylepšení komunikací či sítí, které by pomohlo zlepšit svět. A zajímavé nápady se skutečně zrodily, i když na ně tvůrci měli pouhých 48 hodin.

Foto: archív organizátorů

Vítězný tým si přebral cenu v boxerském ringu.

Článek

(od našeho zpravodaje)

Hackathony se organizují i v Česku a v posledních letech se stávají stále více moderní. Jde o jednodenní nebo dvoudenní akce, na kterých skupina programátorů, designerů nebo jiných expertů staví prototyp řešení konkrétního problému.

Jedná se o tzv. bílé, etické hackery, kteří využívají svých schopností pro dobro ostatních. Tématem hackathonů bývají výzvy moderní doby, jako jsou zdraví, doprava, energetika nebo život ve městech. Při práci účastníkům pomáhají odborní mentoři, data z veřejné a soukromé sféry, pizza, energetické nápoje a rychlý internet.

MWC 2024: Jako ze sci-fi filmů. Takto s námi bude umělá inteligence mluvit

Internet a PC

MWC 2024: Létající taxíky mají zatočit s kolonami

Internet a PC

Ochrana v případě ohrožení

V Barceloně se letos v rámci veletrhu MWC 2024 konal hackathon vůbec poprvé. Aby nebyli tvůrci rušeni návštěvníky veletrhu, akce se uskutečnila za zavřenými dveřmi nové Talent Areny.

Po dva dny vyvíjelo 48 technických profesionálů inovativní projekty s cílem navrhnout nějaké zásadní zlepšení budoucnosti telekomunikací. Právě okolo telekomunikací se totiž tradičně točí každý rok vždy na přelomu února a ledna i celý veletrh MWC.

Z klání desítek tvůrců ale oceněny nakonec byly jenom tři. Vítězný tým vytvořil společnými silami systém pro hlášení incidentů, který by mohla používat veřejná správa pro okamžité informování občanů v případě nějakého nečekaného ohrožení.

Podobné systémy se dnes již běžně používají, vítězný projekt byl ale unikátní tím, že značně usnadňoval v rámci aplikace případnou kooperaci mezi jednotlivými subjekty, tedy především mezi hasiči, policisty a úředníky.

Streamovací platforma i zdraví

Na druhém místě skončila po hodnocení odborné poroty streamovací platforma, která si kladla za cíl optimalizovat zážitek uživatele při sledování živých přenosů podle jeho zařízení a připojení. Třetí příčka pak patřila tvůrcům platformy pro zlepšení zdravotní péče, sloužit by měla především cestovatelům v zemích, kde se běžně nedomluví místním jazykem.

Své projekty jednotlivé týmy v Talent Areně obhajovaly symbolicky v boxerském ringu. Zde si také následně přebíraly ocenění. Zda některý z projektů najde uplatnění skutečně v praxi, se nicméně ukáže až v nadcházejících měsících.

I když Talent Arena byla primárně vybudována právě pro účely hackhatonu, na MWC 2024 posloužila také jako místo pro odborné přednášky. Vystoupili zde například spoluzakladatel Arduina David Cuartielles, bývalý viceprezident inženýrství ve společnosti Linkedin Xavier Amatriain, softwarový inženýr společnosti Google Carlos Villavieja, spoluzakladatel Institutu umělé inteligence Miguel Ángel Román či spoluzakladatel Tinybird.com Javi Santana.

MWC 2024: Nic takového jste ještě neviděli. Lenovo vyrobilo průhledný notebook

Hardware

MWC 2024: Chytrý telefon se omotá okolo zápěstí. Skoro jako had

Mobil

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám