Hlavní obsah

Volkswagen může potřebovat na rozhodnutí o gigafactory víc času, říká šéf Škody

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rozhodnutí Volkswagenu, kde postaví továrnu na baterie elektromobilů, brzdí čekání na změny v evropském plánu Green Deal. Vedle Česka je ve hře také Polsko, Slovensko nebo Maďarsko.

Foto: Škoda

Výroba baterie pro platformu MEB (ilustrační foto)

Článek

Koncern Volkswagen zřejmě bude potřebovat na finální rozhodnutí o lokalitě pro chystanou továrnu na výrobu baterií do elektromobilů více času. Důvodem je případné zohlednění změn v novém balíčku podpůrných opatření v programu Green Deal, který chystá Evropská unie. Novinářům to řekl předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer.

Podle dřívějších sdělení se měl koncern rozhodnout o lokalitě do konce minulého roku a poté o několik měsíců později, hovořilo se o konci března. Volkswagen pro umístění své továrny na baterie do elektromobilů zvažuje vedle Česka i lokality v Polsku, Maďarsku či na Slovensku. Stavět by chtěl začít koncem roku 2024 a vyrábět články do baterií od roku 2027.

Vláda na začátku února schválila nezávazné memorandum o porozumění s Volkswagenem. Předpokládaná investice do gigafactory se pohybuje kolem 120 miliard korun.

Proti rušení letiště Líně se protestovalo i v Ruzyni

Domácí

„Česko má nyní v rámci kandidátských zemí skvělou pozici k získání gigafactory. Je ale nyní potřeba počkat, co přinese takzvaný nový Green Deal. Koncern jej musí zhodnotit i z hlediska dotací a investičních pobídek,“ uvedl Zellmer.

Dále podotkl, že 40 % hodnoty elektrických vozů tvoří baterie, které se nyní z 95 % dovážejí z Asie. „Pokud chceme transformovat automobilový průmysl k bateriovým vozům, chceme rozhodně lokalizovat celý výrobní řetězec pro baterie v Evropě,“ dodal.

Škoda Auto plánuje, že v roce 2030 budou 70 % jejích prodejů v Evropě tvořit elektrické vozy. V roce 2035 kvůli omezením EU plánuje ukončení výroby aut se spalovacím motorem.

U letiště Líně už evidentně nejde o gigafactory, ale o byznys na úkor státu, tvrdí analytik

Domácí

Reklama

Výběr článků

Načítám