Hlavní obsah

Škoda pracuje na elektrickém nástupci fabie, má stát okolo půl milionu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Příští generace Škody Fabia - nebo její jinak pojmenovaný nástupce - bude podle slov šéfa Škodovky elektrický. Aktuálně automobilka stojí před velkou překážkou, kterou je cena baterie.

Foto: Škoda Auto

Koncept Škoda Vision 7S (ilustrační foto)

Článek

Když odborářský předák Škodovky Jaroslav Povšík před rokem v rozhovoru odhalil, že fabie během pěti let dostane už jen elektrického nástupce, zvedl řadu obočí. Tím spíš, když v té době bude do drastického omezení spalovacích motorů v nových autech ze strany EU zbývat ještě zhruba deset let.

Povšík: Fabia do pěti let skončí, nástupce bude elektrický

AutoMoto

Klaus Zellmer, generální ředitel Škodovky, ale při představení konceptu Vision 7S Povšíkova slova v podstatě potvrdil. „Fabia se svou cenovou pozicí bude nahrazena bateriovým elektromobilem. Pracujeme na něm,“ cituje ho britský web Autocar. Z toho soudí, že cena tohoto elektromobilu bude do 20 tisíc liber, tedy do 574 tisíc korun aktuálním kurzem.

Škoda Auto představila nové logo

AutoMoto

Samozřejmě se to pojí s problémy a tím hlavním je podle Zellmera cena baterie. U auta velikosti fabie je problém o to větší, že takové auto nemůže stát k milionu korun, aby bylo konkurenceschopné.

Cena baterie je problém i navzdory tomu, že nástupce fabie s největší pravděpodobností bude využívat platformu MEB v menší verzi s pohonem předních kol. Tu bude sdílet s produkčním volkswagenem, který vzejde z loni představeného konceptu ID.Life.

Volkswagen představil ID.Life, koncept malého elektromobilu do města

AutoMoto

Když za několik let přijde na trh sedmimístné SUV, jehož předobrazem je Vision 7S, má spolu s ním přijít také městský elektromobil a dva další modely. Elektrický nástupce fabie má být jedním z nich, píše britský web.

Mohl by být jedním z posledních modelů na architektuře MEB, než ji nahradí novější platforma SSP. Kvůli ceně dost možná nebude mít baterii o velké kapacitě, mohl by ale dostat schopnost rychlonabíjení výkonem až 200 kW, který Škoda slibuje pro koncept Vision 7S, spekuluje dále web. Tak rychle se nyní neumí nabíjet žádný vůz na platformě MEB; vrcholem je ID. Buzz se 170kW nabíjením.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám