Hlavní obsah

Škoda Auto představila nové logo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Mladoboleslavská automobilka Škoda v úterý zveřejnila svou novou identitu značky včetně loga. Změnila se podoba okřídleného šípu a především nápis Škoda. Na autech se bude objevovat už jen nápis bez šípu. Směr, který počítá i se třemi novými elektromobily do roku 2026, reprezentuje koncept Vision 7S.

Živě: Škoda představuje nové logo a koncept sedmimístného SUV.Video: Škoda Auto

 
Článek

Nové logo mladoboleslavské automobilky se dramaticky neliší od toho stávajícího. Ústředním motivem je znovu okřídlený šíp v kruhu, ovšem s plochým, modernějším designem bez 3D efektu, jak je to dnes v digitální éře moderní.

Takové logo se ovšem bude objevovat spíše na propagačních materiálech nebo u prodejců, kteří „převléknou“ své prodejny v následujících letech. Na automobilech bude Škoda již používat výhradně nápisy. Právě nápis Škoda má jiný font a háček na Š graficky integrovaný do horní části písmene. Podle zástupců automobilky takové řešení pomůže ve srozumitelnosti značky napříč světem a zároveň zachovává tradici.

Foto: Škoda Auto

Nové logo Škody Auto

Foto: Škoda Auto

Dosavadní logo Škody Auto používané od roku 2016

„S naší novou firemní identitou posouváme vzhled celé značky na vyšší úroveň. Vyvíjí se nejen naše produktové portfolio, ale také naši zákazníci. A my to vnímáme jako ideální příležitost, jak značku přizpůsobit desetiletí transformace a upravit její vzhled potřebám a očekáváním zákazníků. Naše nová korporátní identita podtrhuje moderní a osobitý design a jasně ukazuje náš přístup, který je v první řadě digitální,“ řekl člen představenstva Martin Jahn.

Anketa

Jak se vám líbí nové logo Škody Auto?
Líbí se mi víc než to dosavadní
12,5 %
Líbí se mi míň než to dosavadní
79,9 %
Obě loga hodnotím zhruba stejně
7,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 16808 čtenářů.
Foto: Škoda Auto

Vývoj loga mladoboleslavské automobilky

Při návrhu vzniklo podle automobilky až 165 různých verzí loga, které hodnotilo mimo jiné 2200 respondentů z klíčových trhů, mezi které Škoda řadí Českou republiku, Německo, Itálii, Norsko, Indii a Izrael.

Foto: Škoda Auto

Nové logo Škody na konceptu Vision 7S

Škoda má i dvě nové korporátní barvy, smaragdovou a takzvanou elektricky zelenou.

Nové logo a identita se na automobilech začne objevovat v roce 2024. Ponesou jej i tři nové elektromobily, které Škoda představí do roku 2026. Včetně malého modelu, kompaktního crossoveru a sedmimístného vozu.

Vision 7S aneb Takto budou vypadat škodovky

Jedním ze zmíněných nových elektromobilů bude i sedmimístné SUV, jehož podobu napovídá koncept Vision 7S. Vzhledem k tomu, že uvedení tohoto vozu je ještě poměrně daleko, reprezentuje studie zatím především nový designový jazyk automobilky.

„Vylepšili jsme osvědčené přednosti a odvážně jsme se vydali na novou cestu. Minimalistický funkční design navozuje pocit bezpečí a vyzařuje sílu. Budoucí vozy portfolia značky Škoda budou zároveň velmi aerodynamické,“ říká šéfdesignér Oliver Stefani.

Jde o poměrně velké SUV, které zaujme detaily. Úzké přední světlomety se čtyřokou tváří zasahují hluboko do boků a jsou uspořádány ve dvou řadách nad sebou. Světlomety mají poprvé u škodovky design ve tvaru písmene T. Takový tvar mají také LED zadní světla. I zde horní linie světel zasahuje až k blatníkům.

Koncept Škoda Vision 7SVideo: Novinky

Výrazným prvkem studie jsou robustní přední a zadní nárazníky z odolných recyklovaných kusů starých pneumatik. Stejný materiál byl použit i na obložení podběhů kol. V předním nárazníku se nachází sedm vertikálně uspořádaných otvorů pro přívod vzduchu, kterými je vzduch veden k chladiči a brzdám.

V zadním nárazníku je devět vertikálních výdechů vzduchu. Uprostřed předního a zadního nárazníku je umístěn ovládací prvek lakovaný v zářivě oranžové barvě. Lze jej vytáhnout jako háček a v případě potřeby zvenčí bezpečně přerušit tok vysokonapěťového proudu ve voze. Výrazným prvkem je trojúhelníkový D sloupek zasahující do zadní části vozu, který má ve spodní části nový nápis.

„Minimalistický interiér je prostorný a navozuje pocit bezpečí, který ještě umocňuje kombinace světlých a tmavých materiálů,“ řekl Stefani.

Použité materiály neobsahují kůži, většina z nich pochází z udržitelných zdrojů. Jedním z příkladů je podlaha studie, která je rovněž vyrobena z recyklovaných kusů starých pneumatik. Udržitelné jsou také ozdobné prvky v interiéru. Ty jsou natřeny jemnou matnou kovovou vrstvou. I použité látky jsou vyrobeny ze 100% recyklovaných polyesterových přízí.

Vůz nabízí dvě různé konfigurace interiéru. Otočná centrální dotyková obrazovka a posuvné ovládací prvky se orientují pro řízení či odpočinek. V režimu Jízda jsou všechny ovládací prvky v základní poloze blízko řidiče a centrální 14,6" dotykový displej je otočen vertikálně, aby byl v dosahu a bylo možné snadno pracovat s informacemi.

Režim Relax lze aktivovat při nabíjení nebo při zastávce na odpočinek stisknutím tlačítka ve středové konzole. Při tomto režimu dochází k proměně interiéru. Volant a přístrojová deska se posunou dopředu dále od řidiče a spolujezdce a dojde tak k vytvoření velkorysého prostoru.

Sedadlo řidiče a spolujezdce se otočí směrem dovnitř a sklopí se dozadu, což zajišťuje více pohodlí a také volný výhled na centrální obrazovku pro cestující na zadních sedadlech. Sedadla ve druhé řadě se také sklopí dozadu. Obrazovku se v tomto režimu otáčí do horizontální polohy.

Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Volkswagen ID.5 GTX: Není vrabčák jako vrabčák

Testy

Zajímavá je pozice dětské autosedačky, která je umístěna proti směru jízdy na nejbezpečnějším místě ve voze. Je integrována do středové konzole, která je prodloužena až k druhé řadě sedadel. Idea je taková, že dítě je tak lépe chráněno a cestující ve druhé řadě ho mají neustále na očích. Na přání přenáší vnitřní kamera umístěná v zadní části střechy obraz dítěte na centrální displej infotainmentu. Řidič a spolujezdec tak mají vždy přehled o svých dětech.

O technice konceptu toho automobilka příliš neprozrazuje. Stejně jako enyaq a další budoucí elektromobily od Škody je postaven na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen. Má baterii s kapacitou 89 kWh, která umožňuje dojezd více než 600 km v režimu WLTP.

Reklama

Výběr článků

Načítám