Hlavní obsah

Jako za druhé světové. Britská vláda chce po automobilkách výrobu plicních ventilací

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dokáží automobilky v roce 2020 vyrábět plicní ventilace, když v roce 1935 stavěly stíhačky? Britská vláda chce takovouto pomoc při koronavirové pandemii přinejmenším po Fordu, Hondě a JCB.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Výroba automobilu (Ilustrační foto ze závodu Škody v Kvasinách)

Článek

Nejtěžší případy nemoci COVID-19 vyžadují připojení pacienta na umělou plicní ventilaci. Jenže těchto přístrojů není zrovna přebytek - ve Velké Británii jich je asi pět tisíc, říkají data NHS, National Health Service, organizace zabezpečující veřejné zdravotnictví.

Může se to zdát jako velké číslo, ale ve zhruba sedmašedesátimilionové Velké Británii to zas tolik není, zejména s přístupem ke koronaviru poměrně laxním, tedy alespoň ve srovnání s Českem. A proto britská vláda šla za automobilkami, zda by mohly pomoci s výrobou plicních ventilací.

Vakcínu proti koronaviru začali testovat na lidech. První byla Jennifer

Koronavirus

Firmy Honda, JCB a Ford, které mají v Británii své fabriky, už potvrdily, že je vláda kontaktovala. V případě Hondy se jedná o prostoru na dodatečnou výrobu, nikoliv výrobu plicních ventilací namísto automobilů; u ostatních dvou nejsou zatím detaily známy. Podle britského webu Autocar, který zprávu přinesl, měl být osloven také Rolls-Royce, ovšem to zatím nebylo potvrzeno.

Otázkou je, jestli jsou výrobní závody automobilek schopné plicní ventilace vyrábět - jestli na to mají znalosti, a zda dokáží zajistit potřebné součástky. Podle některých názorů bude trvat týdny, než se výroba spustí, i pokud všechno půjde hladce. Jiným zase takovéto požadavky připomněly druhou světovou válku, kdy se podobně v různých výrobních závodech vyráběly letouny Spitfire a další nezbytnosti pro boj s nacisty.

Reklama

Výběr článků

Načítám