Hlavní obsah

Volkswagen ID Buzz na obzoru. Dorazí se třemi různými variantami

Novinky, Daniel Havlina, mb

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Elektrická dodávka Volkswagen ID Buzz začíná nabírat na reálných rozměrech. Společně s postupným příchodem na trh v Evropě a USA se začínají o vozidle objevovat konkrétní informace.

Foto: Volkswagen

Koncept Volkswagenu ID Buzz na frankfurtském autosalonu IAA v roce 2019.

Článek

Velkoprostorový Volkswagen ID. Buzz je možná ještě více očekávaným modelem, než byly nedávno představené elektromobily ID 3 a ID 4. Zákazníci se dodávky „do zásuvky” dočkají už v příštím roce.

Podle webu Automotive News Europe německá automobilka v souvislosti s postupným odhalováním uvedla, že ID Buzz dorazí ve třech různých variantách tak, aby uspokojil každou sortu zákazníků. Jako úplný zaklad dorazí na trh užitková verze s názvem Cargo. Vůz by měl svým elektrickým pohonem posloužit hlavně společnostem, které se specializují na přepravu zásilek ve velkých městech.

Volkswagen v pololetí téměř ztrojnásobil dodávky elektromobilů, přispěla k tomu i Škoda

AutoMoto

Dvě další varianty se odvíjejí hlavně od počtu sedadel, které bude mít ID. Buzz v kabině. V Evropě Volkswagen plánuje nabízet šestimístnou verzi, která má umožnit snadný přístup na zadní sedadla či možnost umístěný obrazovek pro každého pasažéra.

Evropská varianta má cílit mimo jiné na sdílenou taxislužbu či podobné služby, které do jednoho auta na jedné trase naberou více vzájemně cizích lidí najednou, kteří ovšem za takovou cestu zaplatí. Samozřejmě, dnes něco takového můžete provozovat s normálním naftovým multivanem.

Foto: Volkswagen

Koncept Volkswagenu ID Buzz v užitkové verzi Cargo

Ve verzi mířené primárně na Severní Ameriku mají být jen čtyři sedadla pro pasažéry – dvě normální a dvě protisměrná. Vůz tam má hledat zákazníky zejména mezi taxislužbami a jinými společnostmi přepravy osob, které ovšem na rozdíl od verze pro Evropu přepravují lidi individuálně nebo v malých skupinkách.

Nakolik se jedna či druhá varianta bude prodávat i na tom kontinentu, pro nějž není primárně zmiňována, není prozatím jasné. Absence té či oné varianty na některém trhu se nicméně jeví dost nelogicky.

Volkswagen chce překonat Teslu a do čtyř let být jedničkou na trhu s elektromobily

AutoMoto

Volkswagen zároveň v ID Buzzu testuje autonomní řízení čtvrté úrovně, která by umožňovala zcela samostatnou jízdu na správně značené komunikaci. Taková verze by mohla zajistit doručovatelské služby. Otázkou zůstává, kdy provoz podobných technologií na „starém kontinentu“ posvětí Evropská unie. ID. Buzz by měl na trh i v České republice dorazit v příštím roce.

Reklama

Související témata:

Související články

Volkswagen Polo GTI má po faceliftu

Volkswagen před třemi měsíci představil facelift svého malého hatchbacku Polo a v souvislosti s tím nyní přijíždí i ostrý derivát GTI. Pod kapotou zůstal...

Výběr článků

Načítám