Hlavní obsah

Volkswagen chce překonat Teslu a do čtyř let být jedničkou na trhu s elektromobily

15. 7. 2021, 12:01

Volkswagen se chce do roku 2025 etablovat jako největší světový výrobce elektrických vozidel, vyplývá ze zveřejněné strategie značky do roku 2030. Na mušce má tak kalifornskou Teslu.

Foto: Milan Lažanský, Novinky

Volkswagen ID.4

Článek

Německý výrobce automobilů, který nedávno představil svou strategii, očekává, že do roku 2030 budou automobily s bateriovým pohonem představovat polovinu celosvětových prodejů Volkswagenu.

Než se tak stane, bude se do roku 2025 snažit předběhnout Teslu v prodeji elektromobilů, a to navzdory skutečnosti, že tyto vozy představovaly v roce 2020 jen tři procenta globálních prodejů automobilky. Celkem skupina loni prodala 9,2 milionu aut.

První jízda s Volkswagenem ID.4: Rodinný parťák do zásuvky

Testy

„Stanovili jsme si strategický cíl stát se lídrem na globálním trhu s elektrickými vozidly – a jsme na dobré cestě. Nyní nastavujeme parametry,“ uvedl generální ředitel koncernu VW Herbert Diess.

Minulý měsíc Volkswagen uvedl, že v rámci přechodu k elektrickým vozům přestane do roku 2035 prodávat vozy se spalovacím motorem v Evropě a o něco později také v Číně a Spojených státech. Stejné datum ukončení prodeje spalovacích motorů načrtla evropská komise ve středečním návrhu.

Skupina usiluje o to, aby většina jejích vozidel měla do roku 2040 nulové emise na všech hlavních trzích, zatímco si klade za cíl být do roku 2050 klimaticky neutrální.

Od roku 2035 žádné spalovací motory, navrhuje Brusel

Ekonomika

K tomu má přispět jednotná elektrická platforma použitelná napříč třídami. V nadcházejícím desetiletí také postupně ukončí výrobu vozů na platformách s vnitřním spalováním a jediná elektrická platforma společnosti, zvaná Scalable Systems Platform (SSP), by měla debutovat jako základ pro nástupce Audi A8, který má být uveden na trh v roce 2026.

Německý koncern také značně investuje do baterií. Zavede jednotný design článků, který sníží náklady o 50 procent. Tento typ bateriového článku bude vyráběn v šesti továrnách po celé Evropě.

Reklama

Související témata:

Výběr článků