Hlavní obsah
Tunelový komplex Blanka se otevřel 19. září 2015. Na archivním snímku křižovatka Malovanka Foto: Jan Handrejch, Právo

Sestřih kuriozit za dobu existence tunelu Blanka: pes, kočárek i couvání

Potkali jste v tunelu Blanka psa? Pak to možná byl ten, který u příležitosti čtvrtého výročí provozu komplexu zažívá svých „patnáct minut” slávy. Stejné pocty se dostává i řidičům, kteří by si měli zopakovat autoškolu, či neuvážlivým chodcům.

Tunelový komplex Blanka se otevřel 19. září 2015. Na archivním snímku křižovatka Malovanka Foto: Jan Handrejch, Právo
Sestřih kuriozit za dobu existence tunelu Blanka: pes, kočárek i couvání

Tunelový komplex Blanka oslaví ve čtvrtek 19. září čtyři roky od uvedení do provozu. Za tu dobu si našel fanoušky i odpůrce a kromě nehod se v něm také stala řada vcelku vtipných, i když potenciálně nebezpečných situací.

KURIOZITY Z BLANKY

Za 4 roky provozu TK Blanka od 19. září 2015 v něm došlo k tisícům mimořádných událostí - nehody, chodci v tunelu... Z chování některých jde mráz po zádech. Naštěstí v těchto případech k tragédii nedošlo. I proto jsme se na ně podívali trochu s nadsázkou. Tak ať si v dalším videu nezahrajete právě Vy... ;-) VIDEO NEHOD V TUNELECH 2019: http://bit.ly/2klmsYJ Výročí si můžete připomenout ZDE: http://bit.ly/2lTcYEo #tunelyPraha

Posted by TSK Praha on Tuesday, 17 September 2019

Technická správa komunikací hl. m. Prahy u této příležitosti vydala video, které vtipně přibližuje některé z celkem tří stovek lidí, kteří do tunelu neoprávněně vstoupili.

A nejen to, také jednoho psa a pár aut, jejichž řidiči by si měli zopakovat autoškolu. V některých případech totiž k nehodě chybělo jen málo a jednomu zůstává rozum stát, jak je možné, že řidiče třeba napadne otočit se v tunelu do protisměru.

Tunel svedl z povrchu 135 milionů aut

„První milion vozidel projel Blankou již během prvního měsíce zkušebního provozu. Na komunikacích, které napojují tunely na povrchovou komunikační síť, došlo k nárůstu dopravy. Jde například o ulice V Holešovičkách, Patočkova, Dobříšská, Svatovítská. Ulevilo se naopak dopravě v ulicích Milady Horákové, Veletržní, nábřeží Kapitána Jaroše, nábřeží Ludvíka Svobody, Argentinská a Rohanské nábřeží, ale i třeba na Nuselském mostě, kde se snížila intenzita dopravy. Co je důležité, že se jedná o snížení trvalé a nedochází ke zpětnému nárůstu počtů vozidel na původní hodnoty,“ popisuje vliv na pražskou dopravu Barbora Lišková, tisková mluvčí TSK.

Celkem tunelem za čtyři roky provozu projelo 135 milionů aut, která by bez něj musela jezdit v ulicích na povrchu. Jeho přínos je tedy stěží popiratelný, byť jako celek může městský okruh pořádně začít fungovat, až bude dostavěna i jeho poslední část.

Důležitá je plynulost

Co dělat, abyste se do podobného videa příště nedostali vy? Obecná pravidla jsou jednoduchá – nezastavovat, necouvat, neotáčet se, a to ani v případě, že minete potřebný výjezd, a sledujte příslušné dopravní značení. Je to velmi podobné jízdě po dálnici.

Podstatné také je, aby všechna auta jela zhruba stejnou rychlostí, ať už 70, nebo 50 km/h podle zrovna nastaveného limitu. Překračovat ho se nevyplatí, neboť je Blanka sledována úsekovým měřením rychlosti, a jet výrazně pomaleji nemusí být bezpečné pro vás ani pro okolí. Dbejte na rychlost zejména při stoupání; auta při něm často bezdůvodně zpomalují, protože řidiči zapomenou přidat do kopce plyn. A samozřejmě dodržujte bezpečný odstup od auta před sebou.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků