Hlavní obsah
Plán pražského městského okruhu, černě vyznačené části jsou v provozu, červené v plánu. Foto: SATRA

Praha představila novou studii na dostavbu městského okruhu. Otevřít ho chce v roce 2031

Praha ve čtvrtek představila přepracovaný projekt na dostavbu 10,2 kilometru městského okruhu od tunelu Blanka až po Štěrboholskou radiálu. Povede ve stávající trase a měla by odvést dopravu od řeky a zástavby a přidat nové trasy pro pěší, cyklostezky a parky. Podle architekta projektu a bývalého primátora Jana Kasla je reálné datum otevření celého komplexu rok 2031.

Plán pražského městského okruhu, černě vyznačené části jsou v provozu, červené v plánu. Foto: SATRA
Praha představila novou studii na dostavbu městského okruhu. Otevřít ho chce v roce 2031

„Jsem rád, že tato koalice pochopila, že žádný Godot nepřijde a že není na co čekat. Realita není nesmyslná a my jsme schopni v roce 2031 okruh zprovoznit a tunel otevřít,” řekl v úvodu představování studie architekt Jan Kasl.

Celkově by mělo být dostavěno 10,2 kilometru a 8,5 kilometru z toho by mělo být v tunelu, což je dvakrát více než bylo původně plánováno. Kolik by měla dostavba stát, ale zatím vedení Prahy neví. „Investiční náklady dáváme nyní dohromady s projektanty. Určitě budou vysoké, ale tak je to se vším,” řekl na dotaz na cenu náměstek pro územní rozvoj Petr Hlaváček (TOP 09).

Jedním z hlavních úkolů bylo podle technického ředitele společnosti Satra Pavla Šourka, který vedl tým, ochránit Povltavskou stezku, která zůstane zachována pro pěší a auta budou v tunelu. „Stavbu se podařilo udělat tak, aby město nerozdělovala, dýchalo a nevznikaly krátery, které by vytvořily mimoúrovňové křižovatky,” pochvaloval si studii náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Staví se od 80. let

Spolupráci napříč gescemi si pochvaloval i náměstek Petr Hlaváček (TOP 09). „Není otázka, jestli stavět nebo nestavět, ale jak stavět. Děkuji koalici, že přemýšlí napříč gescemi - územní rozvoj, doprava i životní prostředí. Těším se na projednání materiálu. Můžu za tím s čistým svědomím stát a prosazovat to,” řekl při představení návrhu Hlaváček.

Na novém řešení začal tým projektantů dopravní infrastruktury, architektů, urbanistů a krajinářů pracovat na zadání náměstků v polovině prosince. Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků