Hlavní obsah

Proč v golfu není vidět na ovládací panel klimatizace? Měl být lépe vybaven

Novinky, Marek Bednář

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ovládání klimatizace u nových produktů koncernu Volkswagen je významně složitější, než tomu bylo dřív. Panel pod displejem, kde se mění teplota, navíc není podsvícený. Pídil jsem se, proč tomu tak je.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Displej infotainmentového systému MIB3 ve Volkswagenu Golf

Článek

Možná jste si toho všimli, ať už z vlastní zkušenosti s některým z nejnovějších produktů koncernu Volkswagen, anebo v nějaké recenzi. Dotykový ovládací panel klimatizace a hlasitosti, umístěný pod displejem zbrusu nového systému infotainmentu MIB3, není podsvícený.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Čím tmavší je fotka, tím líp je vidět, že z dotykového panelu pod displejem svítí jen vypínací tlačítko vlevo.

Ve tmě tak není vidět, kde se mění teplota klimatizace a kde hlasitost autorádia. Musíte to buď odhadnout, nebo změnit jinými způsoby. Anebo sedět ve Škodě Octavia, která se tomuhle přešlapu vyhnula tak, že na onom panelu mění jen hlasitost rádia, na rozdíl od Volkswagenu a Seatu.

Takovéto ergonomické chyby však nejsou koncernu Volkswagen vlastní, zkušenosti s výrobou aut má obrovské a většinou je všechno téměř perfektní. Proto mě zajímalo, co za tím stojí - a při prezentaci nové dodávky Caddy jsem se na to zeptal.

První jízda s novým Volkswagenem Caddy: Minidodávka prvotřídních schopností

Testy

Podle vyjádření automobilky je původcem nový Golf osmé generace. Primárně pro něj byl displej spolu s dotykovým panelem pod ním - je to jedna součástka - vyvíjen. Podsvícení onen panel nedostal záměrně, protože golf měl mít ambientní osvětlení také ve stropě, jako mají vozy BMW. To by na panel svítilo a podsvícení by tak podle Volkswagenu nebylo nutné.

První jízda v Seatu Leon eTSI: Fádnost hledejte jinde

AutoMoto

Později ale přišlo rozhodnutí, že ambientní osvětlení ve stropě nebude. Proč konkrétně, jsem se nedozvěděl, ale můžeme spekulovat o snaze uspořit výrobní náklady, nový Golf má takových míst řadu. Už ale nebyl prostor upravit panel tak, aby měl podsvícení. A tak ho prostě nemá, a to v žádném autě, které je takto vybaveno.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Displej Cupry Formentor je o poznání větší, než ten v golfu nebo leonu, ale podsvícené ovládání teploty také nemá.

Zástupce automobilky dodal, že je to největší výtka, které se jim po stránce ergonomie interiéru dostává, a že přichází ze všech stran. A také mě v podstatě ujistil, že v rámci faceliftu bude tento nedostatek odstraněn.

První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná

AutoMoto

Prozatím však je třeba najít jiné cesty, jak hlasitost a teplotu měnit. U hlasitosti je to jednoduché - na volantu jsou tlačítka. Teplota je však složitější. U seatů se musíte do obrazovky klimatizace proklikat v horní části displeje, zatímco u volkswagenů je mezi výdechy ventilace dotykové tlačítko „Clima” a to už podsvícené je. Pak je možné měnit teplotu přímo v displeji.

Foto: Petr Horník, Právo

Škoda Octavia na problém vyzrála - na dotykovém panelu se mění pouze hlasitost a na to není podsvícení nutné. Změna teploty se provádí standardně v dolní liště displeje.

Samozřejmě, obě tyto cesty jsou složitější, než kdyby si vozy s generační obměnou zachovaly fyzické ovladače klimatizace, které u předchozího golfu nebo leonu byly možná nudné, ale prakticky výborně použitelné. Anebo kdyby byl dotykový panel pod displejem podsvícený.

Reklama

Související články

Za volantem Cupry Formentor: Poprvé na výbornou

První samostatně stojící auto španělské značky Cupra - Formentor - samozřejmě má geny Seatu, ale výsledek plní veškerá očekávání, která by člověk od ostrého...

Výběr článků

Načítám