Hlavní obsah

Lexus výrazně zmodernizoval sedan IS, stále nemusí mít turbodmychadlo

Velmi lákavá modernizace nejmenšího sedanu v nabídce Lexusu přináší zejména přepracovaný podvozek a exteriér. Motory zůstávají stejné, včetně dvou verzí atmosférického šestiválce. Bohužel, do Evropy už nedorazí, současné provedení se letos rozloučí bez této modernizace.

Lexus výrazně zmodernizoval sedan IS, stále nemusí mít turbodmychadlo

Třebaže japonské automobilky mají ve zvyku svým modelům dopřávat generační obměny po zhruba pěti letech, Lexus IS je v současné generaci na trhu už od roku 2013. Prvním faceliftem prošel v roce 2016 a nyní automobilka představila modernizaci tak velkou, že by se téměř dala považovat za novou generaci.

Zásadně nový design je jen začátek. Příď dostala skutečně masivní vřetenovitou masku chladiče a nové světlomety, které nabídnou automatická dálková světla, a vzadu vidíme pruh obrysovek přes celou šířku přepracované zádě.

Lexus IS 350 F Sport 2021

Foto: Lexus

Navenek novinka narostla o 30 mm na délku i na šířku, měří tedy 4705, resp. 1840 mm. Rozvor náprav však zůstal stejný - 2800 mm.

Fotografie stříbrného vozu ukazují verzi F Sport, která je, jak název napovídá, laděná na sportovnější notu. Nabízí adaptivní odpružení nebo kovaná kola značky BBS, která jsou oproti standardním kolům o 4 kg na kus lehčí.

Lexus IS 350 F Sport 2021

Foto: Lexus

Dosavadní Lexus IS 200t F Sport (modelový rok 2017)

Foto: Lexus

V kabině vidíme změn podstatně méně. Kaplička přístrojů, volant i středový panel jsou stejně tvarované, jen ten poslední jmenovaný dostal k ovládání infotainmentu touchpad místo joysticku.

Interiér nabídne spoustu červené kůže a modernější technologie.

Foto: Lexus

Interiér dosavadního Lexusu IS 300h (modelový rok 2017)

Foto: Lexus

Nejvíce viditelnou změnou je centrální displej, ve srovnání s dosavadním provedením poněkud nevzhledně trčící do prostoru. Je o téměř 8 cm blíž řidiči, protože kromě možnosti ovládání touchpadem je i dotykový. Kromě Androidu Aut a Applu CarPlay podporuje i virtuální asistentku Alexu od Amazonu.

Po stránce komfortu na palubě jsou samozřejmostí vyhřívaná i ventilovaná sedadla, audiosystém Mark Levinson se 17 reproduktory.

Všimněte si touchpadu, přesunutého blíž k řidiči.

Foto: Lexus

Modernizace byla tak důkladná, že zlepšila i tuhost karoserie a s tím i snížila hlučnost a zvýšila jízdní komfort. Jsou tu lehčí ramena zavěšení kol, stabilizátory i vinuté pružiny, vše zhruba o pětinu oproti komponentům dosavadního IS.

Samozřejmě nechybí moderní bezpečnostní technologie. Na palubě je mimo mnoha jiného adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu, systém čtení dopravních značek nebo systém, který sám zastaví vozidlo, když řidič nereaguje na výzvy držet volant.

Pod kapotou zůstávají dvě verze 3,5l V6 a jeden čtyřválec.

Foto: Lexus

Co bude pod kapotou, nezáleží ani tak na označení, jako na počtu poháněných náprav. Verze IS 300 s pohonem zadní nápravy má dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o 244 koních a 349 N.m, který spolupracuje s osmistupňovým automatem. IS 300 AWD ovšem má pod kapotou 3,5l V6 o 264 koních a 320 N.m, a převodovka je „jen” šestistupňová.

Naopak u verze IS 350 na počtu poháněných náprav nezáleží, vždy má 3,5l V6 naladěný na 315 koní a 379 N.m. Rozdíl je jen v tom, že zadokolka má osmikvalt a čtyřkolka opět šestistupňový automat.

Pokud se ovšem těšíte na atmosférické šestiválce v Evropě, musíme vás zklamat - podle vyjádření českého zastoupení se nové IS do Evropy nedostane. Není se čemu divit, vždyť značky s velkým L ve znaku tu stojí na SUV, nikoliv sedanech. Jedinou možností bude individuální dovoz např. ze Spojených států, kde se novinka začne prodávat letos na podzim.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Lexus na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků