Hlavní obsah

Emira je tu jako poslední lotus se spalovacím motorem

Výběr ze dvou motorů, dvou typů přeplňování a třech různých převodovek – to je ve zkratce Lotus Emira, poslední auto této značky bez elektrifikace. Bude stát do dvou milionů a ve výrobě zůstane nejméně do roku 2028.

Lotus EmiraVideo: Lotus

 
Článek

Určitě jste už někoho slyšeli říkat, že auta nejsou jako dřív a že bývala zábavnější. V drtivé většině případů to není pravda, ale u řady automobilek – a bohužel i řady států – se blíží doba, kdy to pravda bude, přinejmenším co do řidičských zážitků. Lotus se takovou automobilkou stane nejpozději do konce tohoto desetiletí a jako rozloučení se spalovacími motory přichystal první nový sporťák po 12 letech – model Emira.

Chce nám EU zakázat radost z řízení? Je to trochu jinak

Podcasty a pořady

Nahradí modely Elise a Evora, měl by mít základní cenu do 60 tisíc liber (1,79 milionu korun), a až přijde na evropské trhy na jaře roku 2022, postaví se autům jako Porsche 718 Cayman. A bude k tomu mít skvěle nabito – v útrobách se objeví 3,5l V6 od Toyoty s kompresorem, kterou půjde spárovat se šestistupňovou manuální převodovkou.

Foto: Lotus

Lotus Emira

K mání bude i šestistupňový automat a obě převodovky budou na zadní kola posílat 400 koní a 430 Nm. Nejvyšší rychlost by měla být 290 km/h a zrychlení na stovku zatím není známé, nicméně čekejme něco pod pět sekund.

Alternativou je menší a pravděpodobně lehčí dvoulitrový čtyřválec od AMG, přeplňovaný turbodmychadlem. Ten ovšem není k mání s manuálem, bude mít výhradně dvouspojkovou převodovku, a taky je slabší – má 360 koní.

Foto: Lotus

Lotus Emira

Po stránce designu za zmínku stojí jasná inspirace špičkovou evijou, ale také linky připomínající končící evoru či jiné lotusy; to např. na přídi.

Interiér není na dnešní dobu příliš radikální, vidíme dva displeje, z nichž jeden slouží jako přístrojový štít a druhý si rozumí s Apple CarPlay i Androidem Auto. Ve srovnání s evorou, která měla obyčejné rádio rozměru 2DIN, to je velký rozdíl. Lotus vydal obrázky auta s automatickým řazením, jak bude vypadat řadicí páka manuálu, se tedy musíme ještě nechat překvapit.

Foto: Lotus

Lotus Emira

Automobilka myslí i na komfort pomocí elektrických sedaček a zrcátek včetně sklápění, automatických stěračů nebo parkovacích čidel. K mání je také paket jízdních asistentů včetně adaptivního tempomatu nebo hlídání jízdních pruhů, ale i tzv. Lotus Drivers Pack, který znamená tužší podvozek, lepivější pneumatiky nebo funkci launch control pro co nejrychlejší rozjezdy.

Emira by v základu měla vážit nanejvýš 1405 kg, ovšem toto číslo je prozatím uvedeno jako cíl vývoje, nikoliv finální hodnota. A konečně, bude to sériově vyráběné auto, takže se dostane na každého, kdo bude mít zájem.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám