Vyplatí se, když si člověk místo jídla koupí něco hezkého na sebe. "Odměny by ovšem měly by mít bezprostřední efekt. Musí být také alespoň tak příjemné, jako jídlo," míní psycholožka Iva Málková ze sdružení Stop obezitě 

Nemá tak prý cenu obdarovávat své blízké o pár čísel menšími svršky. "Cíl je pak velmi vzdálený a mnohdy nedosažitelný," uvedla odbornice.

Důležité je také nepodlehnout náporu lednové mediální "masáže", která na kilogramy způsobené cukrovím, řízky a saláty prosazuje reklamní diety, koktejly a čaje. "Člověk by pod vlivem emocí neměl podléhat takovým nabídkám. Pokud si nějaká předsevzetí dává, pak by to nemělo být o zhubnutí, ale spíše o přehodnocení jídelníčku. Má to trvalejší efekt," uvedla.

Daleko účinnější než dieta je celková změna životního stylu. "Jednorázové diety obvykle k úspěchu nevedou. Dobré je jíst, co člověku chutná. Žádné jídlo v omezené míře není špatné. Týdenní rozepsané diety jsou provizorium. Lidé se nejvíc těší na to, až toho zase nechají," domnívá se Málková.

Ani ti, co pod stromeček dostali kurz hubnutí, nemají vyhráno. "Kurz je dobrý po určité přípravě. Pro cestovní kanceláře je to ale často módní záležitost. Chtějí jen získat klientelu. Napáchat se pak mohou značné škody," varovala.