Hlavní obsah

Nouzový stav zvedl v obchodech prodej alkoholu o třetinu

Právo, tov

Tržby za alkoholické nápoje v obchodech během druhého březnového týdne v Česku meziročně rostly skoro o 30 procent, tedy podobně jako nejvyhledávanější sortiment trvanlivých potravin a drogerie.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ilustrační foto

Článek

Vláda nařídila uzavření škol 11. března a o den později byl vyhlášen nouzový stav. Restaurace a bary nejprve musely zavřít v osm hodin večer a později byly odkázány jen na výdej z okénka. Lidé si alkohol kromě trvanlivých potravin a dalšího zboží obstarávali častěji v obchodech.

SPECIÁL: COVID-19 | Vše o nákaze, rady a tipy, jaké jsou příznaky

Koronavirus

Ze skupiny tvrdého alkoholu se v uvedené době dařilo hlavně vodce a whisky, jejichž obrat se vyšvihl o 30 procent, konzumním lihovinám s růstem téměř 40 procent a menšinové kategorii ginu, která meziročně vzrostla o dvě třetiny. Stoupla i útrata za pivo a víno, v uvedených týdnech zhruba o 15 procent.

Alkohol si však držel vyšší tempo růstu i třetí březnový týden, kdy prvotní nákupní horečka opadla, a podařilo se mu navýšit obrat o jedenáct procent.

Na home office dám lahev za večer. Sama. Češi v karanténě pijí více alkoholu

Koronavirus

„Zajímavostí je, že slovenští sousedé utratili za alkohol ve stejném období pouze o čtyři procenta víc. Tím se alkohol na Slovensku zařadil k obratově nejpomaleji rostoucím kategoriím od vypuknutí koronavirové krize. Dokonce i v druhém březnovém týdnu, kdy došlo na Slovensku k nárůstu tržeb za rychloobrátkové zboží o více než 30 procent oproti předchozímu roku, zaznamenaly alkoholické nápoje růst jen o 4,3 procenta,“ upozornila mluvčí Nielsen Mária Hukelová.

Jak upozornila Unie výrobců a dovozců lihovin, výše uvedený výrazný nárůst se týkal maloobchodního prodeje. Vzhledem k uzavření restaurací a barů celková spotřeba alkoholu v tuzemsku naopak poklesla.

Reklama

Výběr článků

Načítám