Článek
Co přesně vaše funkce obnáší?
Supervizor má na starosti vznik a utváření základní koncepce večera, kterou pak Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) ve spolupráci s týmem České televize dovede až k realizaci. Je to služba věci, které se střídavě ujímají různí členové Akademie. Já to teď dělám podruhé.
Jak dlouho probíhá příprava na živý přenos tak velké akce a co zahrnuje?
První setkání základního týmu zorganizovala výkonná ředitelka ČFTA Tereza Rychnovská už na konci léta minulého roku. Ve spolupráci se studiem Dynamo vznikl výrazný vizuál, scénograf Martin Chocholoušek navrhl scénu, scenárista Petr Koubek průběžně pracuje na scénáři, produkce Bionaut vyrábí úvodní klip, Česká televize animace a medailonky nominovaných.
Ale intenzivní práce na přenosu začíná zhruba měsíc před termínem a výrazně graduje v posledním týdnu.
Prostor Rudolfina, kde se Český lev koná, je velmi specifický, například akustikou. Jaké jsou největší klady a zápory Dvořákovy síně?
Je to místo důstojné, krásné a vznešené. Ale je to koncertní síň, což generuje celou řadu problémů technického rázu. Kromě zmíněné akustiky, která přeje hudbě, ale není vhodná pro kombinaci živé akce a televizního přenosu, je to například malá hloubka pódia.
Českého lva budou sledovat hosté v síni i diváci u televizních obrazovek. Čím se je chystáte zaujmout?
Stejně jako vloni jsme vsadili na moderátora Václava Koptu a úvodní klip, který s nadhledem reflektuje českou filmovou tvorbu roku 2019. Ale máme nový hudební doprovod v podobě skupiny Tata Bojs, novou grafiku a nové laureáty. A o ně tu jde především.
Co byl největší oříšek při přípravě letošního galavečera?
Největší výzva je každý rok stejná. Naším úkolem je podat divákovi zprávu o stavu české kinematografie za posledních dvanáct měsíců a důstojným, inteligentním a přiměřeně zábavným způsobem předat filmařům jejich zasloužené ceny.