Hlavní obsah
Cestující na letišti v Brně. Archivní snímek Foto: Vladimír Klepáč, Právo

Peníze za zájezdy by lidé měli dostat zpět

Na situaci vyvolanou koronavirem nebyly připraveny ani cestovní kanceláře. Řeší záležitosti, s nimiž se dosud nesetkaly a na něž nelze uplatnit zavedená a dosud užívaná pravidla.

Cestující na letišti v Brně. Archivní snímek Foto: Vladimír Klepáč, Právo
Peníze za zájezdy by lidé měli dostat zpět

Nová situace, která vznikla vyhlášením stavu nouze, zcela změnila pravidla. Klientům, kteří nyní z rozhodnutí úřadů nesmějí vycestovat, budou za zaplacené zájezdy peníze vráceny. Cestovky doufají, že s vyrovnáním se se ztrátami, jež se šplhají do desítek a stovek milionů korun, jim pomůže vláda. Ta už avizovala bezúročné půjčky.

„Situace se neustále mění. V případě zájezdů řešíme každý jednotlivý případ se zahraničními partnery a s individuálními klienty postupujeme stejně,“ řekla Právu mluvčí CK Firo Tour Lucie Frnochová.

Některé cestovky, např. Exim Tours a Fischer, se rozhodly podpořit prodej nových zájezdů tím, že zákazníkům umožní bezplatnou změnu destinace ještě tři týdny před nástupem dovolené. Rozhodnou-li se v této lhůtě cestu zrušit, zaplatí pouze 1500 Kč.

„Pokud by se kvůli nepředvídatelným okolnostem naši zákazníci dostali do karantény, pak naše cestovní kancelář převezme veškeré náklady spojené s jejich nuceným pobytem v hotelu a rovněž se zpáteční letenkou po ukončení karantény,“ říká obchodní ředitel CK Exim Tours Petr Kostka.

Pružnost a vstřícnost vůči pasažérům projevují také letecké společnosti Smartwings a České aerolinie. Nově umožňují bezplatnou změnu termínu cesty u stávajících a nových individuálních rezervací.

„Platí to pro letenky vystavené do konce března pro cesty od 13. 3. do 30. 6. v rámci celé sítě linek Smartwings a ČSA. Letenky je možné bez poplatku změnit na pozdější lety s termínem návratu do 31. 12. 2020, pouze za případný rozdíl v cestovném, není-li již původní tarif k dispozici,“ oznámila mluvčí aerolinek Vladimíra Dufková.

„Klientům v zahraničí poskytujeme všechno, na co mají z našeho cestovního pojištění nárok, tedy asistenci, úhradu léčení, repatriaci a další služby. Jedinou výjimkou je, pokud by klienti cestovali do míst uzavřených karanténou nebo vyhlášením nouzového stavu, na což se pojištění nevztahuje,“ řekl mluvčí cestovní pojišťovny ERV Vlastimil Divoký.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků