Hlavní obsah

Na prodeji přes okénko nejde vydělat, říká ředitel Lokálu

Kvůli koronavirové nákaze se mnoho restaurací rozhodlo přeorientovat na prodej skrz výdejní okénko. Stejně tak společnost Lokál CZ, která provozuje 6 restaurací v Praze a po jedné v Brně a Plzni.

Na prodeji přes okénko nejde vydělat, říká ředitel Lokálu

Tak jako jiné podniky byl ředitel Lokálu Michal Svoboda postaven před dilema, jestli restaurace zavřít, či v omezeném režimu nechat i nadále otevřeno. „Přemýšleli jsme nad dvěma tématy. Za prvé naši zaměstnanci, protože máme velkou zodpovědnost vůči nim, oni tvoří naše hospody, je to náš tým. V druhé řadě jsme mysleli na naše hosty, kteří nám jsou věrní v dobách dobrých, tak jsme chtěli ukázat, že jsme s nimi i v dobách zlých,“ říká Svoboda.

K tomu zavedli mnoho bezpečnostních opatření. Používání roušek, rukavic, upřednostňování bezhotovostních plateb pod 500 korun, aby strávník nemusel zadávat PIN kód. Rovněž omezili počet zaměstnanců, vedle 2–3 kuchařů zůstávají v provozovně jen výčepní a servírka.

Uznává, že tento způsob provozu je pouze z nouze a snahy pomoct svým hostům. „Na tomhle provozu se nedá vydělat, restaurace jsou stavěny na úplně jiná čísla, jiné tržby. Nemůže to pokrýt náklady, takové výše tržby nedosahují. Nijak nebrzdí naši současnou ekonomickou situaci. Restaurace se 100 místy si přes okno nevydělá ani na základní výdaje,“ podotýká Svoboda.

Vedle výdejního okna rovněž Lokál nabízí možnost nechat si pokrm přivézt domů.

„Dnešní situace nemění jen celý svět, ale i gastronomickou scénu. Snažíme se spolupracovat s co nejvíce firmami, které se zabývají rozvozem jídla, protože spousta našich hostů nemůže dojít k okénku,“ popisuje ředitel. Zatím ale stále převažují tržby z prodeje přes okno nad těmi z rozvozu.

Doba, po jakou jsou restaurace schopné v tomto režimu zůstat v provozu, se liší podle lokality, ve které se nachází. „Doufáme, že nám i stát pomůže a že se najdou prostředky, aby se restaurace nemusely zavírat,“ uzavírá Svoboda.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků