Hlavní obsah
Příklad nepřípustné reklamy na potravinové doplňky. Foto: SZPI

Elixír na čínské koronaviry či antivirové víno. Prodejci doplňků zneužívají obav z epidemie

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) odhalila další případy zneužívání obav veřejnosti z epidemie nemoci covid-19. Ve středu upozornila třeba na anticovidový balíček nebo antivirové víno. Podle inspekce vytvářejí výrobci falešný dojem, že mají tyto výrobky léčebné účinky. Na podobné prohřešky upozorňovala inspekce i v minulých týdnech.

Příklad nepřípustné reklamy na potravinové doplňky. Foto: SZPI
Elixír na čínské koronaviry či antivirové víno. Prodejci doplňků zneužívají obav z epidemie

„Někteří prodejci používají zakázaná léčebná tvrzení a nepovolená zdravotní tvrzení, a to právě uváděním údajných účinků proti koronaviru. Jde o reklamu na internetu prostřednictvím sociální sítě Facebook, videí na YouTubu a webových stránek, kde dochází k propagaci za použití nepřípustných tvrzení,“ uvedli inspektoři v tiskové zprávě.

„SZPI důrazně upozorňuje spotřebitele i kontrolované osoby, že doplňky stravy jsou z hlediska právních předpisů potraviny, a proto jim nelze žádným způsobem připisovat léčebné nebo preventivní účinky, ty jsou vyhrazeny pouze léčivům,“ zdůraznili inspektoři.

I lahvové víno „Korona antivirus“ skončilo v hledáčku inspektorů SZPI.

Foto: SZPI

Na YouTubu se objevilo například video „PharmDr. MILAN KRAJÍČEK DOPORUČUJE ESSENS MONOLAURIN PREMIUM“, které lživými výroky propaguje výrobky společnosti Essens Networking.

Na YouTubu také inzerovala společnost Edukafarm, která nevhodně propagovala doplňky stravy značky InPharm.

Dále inspektoři varují před stránkami greenlion.cz, kde se objevilo zakázané a pochybné tvrzení, že doplněk stravy Elixír Crystal „likviduje i čínské koronaviry“.

Podobné prohřešky inspektoři odhalili také na webu ahome.cz a na facebookovém profilu AHome. Zde se společnost Hauselli, s. r. o., pokusila důvěřivé spotřebitele nalákat na lahvové víno „Korona antivirus“.

Zakázané tvrzení se objevilo i v internetovém obchodě centralnilekarna.cz, kde Lékárna Na Náměstí Beroun nabízela doplněk stravy pod názvem „Trio B vitamínů v souboji s koronavirem“.

Další problematické reklamy na doplňky stravy inspektoři našli na webu lifehood.cz (společnost Lifehood Czech Republic) a viaelite.cz (společnost Via Elite).

Uvedeným společnostem hrozí pokuta. SZPI s nimi již zahájila správní řízení.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků