„Konkrétní dopady nejsou spočítané ani v koncernu VW, takže ani Škoda Auto neví, kolik to bude stát,“ řekl Mládek po rozhovoru s vedením firmy.

Postup české automobilky se bude odvíjet od toho, jaké řešení zvolí mateřský koncern. V USA přitom VW slíbil kompenzaci ve výši až jeden tisíc dolarů. [celá zpráva]

„Tady bude podobný postup jako v Německu. V USA je zcela odlišný právní systém. Když tam něco vysoudí jeden člověk, platí to i pro ostatní, ale tady to takhle není,“ uvedl Mládek.

V Německu počítá koncern VW se svoláním dotčených 2,4 miliónu aut do servisu na úpravu softwaru. Vedení Škoda Auto potvrdilo, že i tady se počítá se svoláním aut a případně s nějakými kompenzacemi pro majitele vozů s pozměněným softwarem, který  vykazoval nižší emise škodlivin.

„Ve spolupráci s úřady pracujeme na technických řešeních a dotčené vozy svoláme do servisu. Finální rozhodnutí ohledně připravované servisní akce pro značku Škoda zatím nepadlo,“ potvrdil mluvčí Škoda Auto Jozef Baláž. Stejně tak zatím není rozhodnuto o případných kompenzacích pro majitele vozů.

„Všechna dotčená vozidla jsou po technické stránce bezpečná a provozuschopná,“ dodal Baláž. V ČR se problém dotýká asi 150 tisíc koncernových aut, z toho přibližně 106 tisíc škodovek.