Hlavní obsah

Pro třetí dávku si letos přišlo již půl milionu lidí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Od začátku letošního roku dostalo posilovací dávku očkování proti covidu přes půl milionu lidí (521 tisíc). Celkem si pro „booster“ došly již bezmála tři miliony lidí. Posilovací dávka je podle odborníků důležitá, neboť zásadně zvyšuje ochranu před vážným průběhem i v souvislosti s rychle se šířící mutací omikron, která již v ČR převládá.

Foto: Eric Gaillard, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Od začátku očkování proti covidu vykázali lékaři v ČR podání více než 16 milionů dávek, přičemž 6,7 milionu osob má ukončené očkování. Posilující dávku dostalo přes 2,9 milionu z nich.

V rámci dospělé populace má ukončené očkování 73,4 procenta lidí, při zahrnutí celé populace je proočkovanost na úrovni 62,7 procenta, přičemž očkovat se mohou děti od pěti let.

I omikron může mít vážný průběh

Od 1. do 10. ledna se nákaza potvrdila u 57 271 lidí. Lidí bez očkování i plně očkovaných bylo shodně kolem 46 procent z nich. Zbytek byli lidé s nedokončeným očkováním nebo naopak přeočkovaní.

Omikron už v Česku převládl

Domácí

Ještě v prosinci tvořili očkovaní 35 procent případů a v listopadu 30 procent nových nákaz. Neočkovaných je ale v populaci zhruba třetina, očkovaných skoro dvě třetiny.

Data potvrzují předchozí varování odborníků, že očkování dvěma dávkami či předchozí prodělání nemoci před nákazou omikronem chrání méně.

Na 100 000 neočkovaných připadá v lednu v týdenním průměru téměř 480 nových případů, mezi očkovanými bez posilující dávky 417 případů. Na zhruba 100 na 100 000 obyvatel za týden v lednu vzrostl i počet nakažených po třetí dávce. V absolutních číslech tvoří asi 5,6 procenta a jejich průměrný věk je 57 let, u očkovaných dvěma dávkami 38 let a u neočkovaných 29 let.

Chytrá karanténa uvádí, že posilovací dávka navyšuje ochranu proti nákaze nad 80 procent a proti těžkému průběhu až téměř ke 100 procentům.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám