Článek
Z podprojektů plánovaných pro pražské letiště fungují všechny kromě systému detekce obličejů – ten je zatím jen v pilotním provozu. Venkovní prostory pražského letiště nyní například hlídají brány s kamerami, které snímají registrační značky aut. Systém je schopen rozpoznávat i vozidla v pátrání.
Před rokem začaly také fungovat automatické brány, které kontrolují cestující. Celní správa využívá nové přístroje pro detekci radiace, pomocí kterých kontrolují letecký náklad.
„Jsem rád, že ministerstvo vnitra získalo pozitivní zkušenosti pro pokračování projektu na dalších letištích,” uvedl ministr vnitra Lubomír Metnar (za ANO). Realizace podle něj bude trvat zhruba stejně jako projekty v Praze, tedy tři roky.
Soubor opatření provedených v posledních třech letech vznikl po rozhodnutí minulé koaliční vlády ČSSD, KDU-ČSL a ANO. Podle premiéra v demisi Andreje Babiše (ANO) nyní letiště patří mezi nejbezpečnější na světě.
Vláda bývalého premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) schválila projekt v lednu 2015 a měl být původně realizován v roce 2016. Zpoždění nabral podle předsedy představenstva Českého Aeroholdingu Václava Řehoře kvůli tendrům, které se protáhly.