Článek
Letadlo, pořízené z druhé ruky od společnosti Caribbean Airlines, bylo upraveno tak, aby bylo chráněno před útočnými raketami. Má rovněž separátní oddělení pro komunikaci a ložnici s koupelnou.
Původních 84 miliónů eur (přes dvě miliardy korun), kterou Francouzi za stroj karibským aeroliniím dali, byla asi polovina obchodní ceny, nicméně prezidentovy nároky náklady navýšily až na 176 miliónů eur (více než 4,3 miliardy korun), což vyvolalo bouři nevole u opozice, která Sarkozyho obvinila z marnotratnosti.
Ministr obrany Hervé Morin v létě nárůst nákladů hájil tvrzením, že je pochopitelné, že prezidentský speciál má ložnici a sprchu. Popřel to, že koupelna by měla mít i vanu.
Hlava Francie má nový A330 používat ke všem oficiálním cestám. Dosud Sarkozy využíval dva menší Airbusy A319, jež měly i o 5000 kilometrů kratší dolet oproti 12 000 kilometrům u nového stroje.
Nicolas Sarkozy se díky svému novému letadlu zařadil po boku amerického prezidenta Baracka Obamy a čínského prezidenta Chu Ťin-tchaa, kteří oba cestují v upraveném Boeingu 747.