Hlavní obsah

Rusko se opět chlubí zničením ukrajinského letectva, měli v něm bojovat i cizinci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ukrajinské letectvo už nemá žádné piloty a posádky, napsala v pondělí ruská agentura TASS s odvoláním na svůj zdroj. Zničit je měli ruští letci a systémy ruské protivzdušné obrany. Tvrzení nijak nedoložila. Uvedla zajímavou, avšak taktéž nikterak potvrzenou informaci, že v řadách ukrajinského letectva bojovali i zahraniční piloti z postsovětských zemí.

Foto: Profimedia.cz

Ukrajinský Suchoj Su-25

Článek

„Všechny jakžtakž kvalifikované posádky bývalých vzdušných sil Ukrajiny – letadel MiG-29, Su-27 a Su-25 - byly skutečně zlikvidovány účinnými akcemi ruských leteckých sil a systémů protivzdušné obrany,“ uvedl nejmenovaný zdroj agentury z vojensko-diplomatických kruhů.

Rusko od konce března opakovaně tvrdilo, že se ruskému letectvu a protivzdušné obraně podařilo zcela eliminovat ukrajinské vzdušné síly. Když se pak nad frontou opět objevila ukrajinská letadla a vrtulníky, Moskva to vysvětlovala tím, že jde o stroje sovětské výroby dodané ze Západu.

Podle zdroje TASSu však zůstanou sliby západních spojenců dodat Ukrajině další vojenská letadla sovětské výroby u slov, protože by s nimi neměl kdo létat. Tvrdí, že Ukrajinci nemají už žádné piloty a nasazení kadetů nebylo úspěšné.

„Využití bývalých kadetů Charkovského vojenského institutu ukrajinského letectva při provádění bojových misí vedlo ke katastrofálním ztrátám zbytků ukrajinského letectva,“ uvedl zdroj s tím, že jsou sestřeleni ne-li na první, pak při druhé misi. Tuto informaci ale není jak ověřit.

Na Ukrajinu se z USA dostaly MiGy-29, které byly původně moldavské

Evropa

Noví piloti podle ruského zdroje výcvik ani nemohou dokončit. „Není čas, není letecký petrolej, nejsou žádná letadla, aby nyní dokončili své vzdělání,“ uvedl zdroj TASSu, aniž by to mohl jakkoli doložit.

S výcvikem mohou pomáhat spojenci

S dostatkem pilotů však Ukrajina může mít potíže, už dříve přiznala, že v bojích padlo několik známých pilotů. Jejich výcvik zabere několik let.

Americká Sněmovna reprezentantů však už v červenci schválila vyčlenění 100 milionů dolarů na výcvik ukrajinských pilotů na amerických strojích.

Web Airforcemag uvedl, že by se mohl pro jejich výcvik využít stejný postup, jako v případě slovenských, polských, bulharských a rumunských pilotů přecházejících z letadel MiG-29 na americké F-16, kteří prodělali přeškolení v Arizoně.

Časopis Time zase uvedl, že bývalí američtí piloti bitevníků A-10 už učí některé své ukrajinské kolegy létat na simulátorech těchto strojů. Americké letectvo zvažuje, že by své stroje A-10, které už dávno plánovalo vyřadit, věnovalo Ukrajině. Kyjev by však raději F-16.

Zahraniční piloti?

Podle TASSu „smutně skončily“ pokusy ukrajinských ozbrojených sil o nábor pilotů sovětských letadel na základě smlouvy v Polsku a dalších východoevropských zemích. „Těch pár, kteří souhlasili, je už v hrobech a v nemocnicích. Nejsou žádní noví, kteří by chtěli vyplacení pojistky pro případ smrti.“

Je to poprvé, co se objevila informace, že by na Ukrajině bojovali zahraniční piloti. Jejich nasazení na Ukrajině nikdo nepotvrdil.

Reklama

Výběr článků

Načítám