Článek
Cestujícím je k dispozici nepřetržitá lékařská služba, pracovníci rozdávají informační plakáty. Po letišti je rozmístěno více než 220 stojanů s dezinfekcí.
„Od ledna máme obrovskou informační kampaň, po celém letišti máme informační tabule s pokyny, co dělat v případě příznaků respiračního onemocnění, pokud přilétají z rizikové oblasti. Takoví cestující by měli okamžitě vyhledat lékařskou péči,“ popisuje situaci mluvčí Letiště Praha Roman Pacvoň.

Po celém letišti jsou rozmístěny stojany s dezinfekcí.
Pokud se u cestujícího objeví příznaky onemocnění až na letišti, neměl by vůbec zamířit do centra města. Měl by využít služby lékaře ještě na letišti.
„V souvislosti s koronavirem nás za únor vyhledalo 22 lidí. Měli lehké respirační obtíže či pocit, že jim něco je, a ptali se preventivně,“ líčí vedoucí lékařské služby David Klouček, s tím, že pacient nejdříve kontaktuje službu intercomem a až při podezření se posádka obléká do ochranných pracovních oděvů a cestujícího vyšetří. V případě pozitivní anamnézy je člověk izolován a odvezen na pražskou Bulovku.
„Za únor jsme transportovali zhruba deset lidí a všichni měli negativní výsledek,“ řekl Klouček.

Cestující mohou využít služeb lékaře přímo na letišti.
Zaměstnanci letiště mají k dispozici respirátory i rukavice. Jsou také školeni ohledně bezpečnostních rizik a pravidel správného mytí rukou.
„Máme i přístroj, který ukazuje, jestli si zaměstnanec ruce správně vydezinfikoval. Zaměstnanci také šíří naše leták i mezi svými rodinnými příslušníky,“ doplňuje Pacvoň.