Hlavní obsah

Novinky v hromadné dopravě v Praze a středních Čechách v roce 2024

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Noví provozovatelé na příměstských a regionálních linkách, rozšiřování a sjednocování charakterů autobusových zastávek, další propojování integrované dopravy se sousedními kraji, v takovém duchu se ponese rok 2024 v Pražské integrované dopravě.

Foto: DPP

Ilustrační foto

Článek

„Přelomový pro Středočeský kraj bude prosinec roku 2024, kdy začnou platit nové smlouvy s autobusovými dopravci, v mnoha oblastech se změní provozovatelé linek. S tím očekáváme výrazné zvýšení kvality poskytovaných služeb, ať díky nákupu nových vozidel, nebo zahájením platnosti nových jízdních řádů, mnohde i s navýšením kapacity,“ konstatoval Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která organizuje hromadnou dopravu v Praze a okolí. Zásadnější změny v provozu společnost neplánuje.

Od prosince roku 2024 vyjede nový dopravce s novými elektrickými jednotkami na městskou vlakovou linku S49 mezi pražskou Hostivaří a Roztoky u Prahy i na novou linku S61 z Vršovic do Běchovic. Nové jednopodlažní elektrické jednotky začnou jezdit i do Kralup nad Vltavou nebo na spěšných vlacích do Kutné Hory.

První trolejbusová linka 58 mezi Palmovkou, Čakovicemi a Miškovicemi začne po dodání nových vozidel jezdit v plnohodnotném provozu, zcela nahradí autobus 140.

Tohle je nejdelší trolejbus v Česku. Od března bude jezdit na pražské letiště

Ekonomika

Od jara budou trolejbusy 59 vozit cestující i mezi Nádražím Veleslavín a ruzyňským letištěm. Nejdelší, tříčlánkové trolejbusy v ČR nahradí kloubové naftové autobusy linky 119, které tudy jezdí nyní. Dopravní podnik finišuje se stavbou infrastruktury na trolejbusové trati, dokončení předpokládá během února. Do konce února také převezme všech dvacet strojů od výrobce. „Díky tomu se zvýší přepravní kapacita ve srovnání se stávajícím stavem zhruba o třetinu a provoz linky bude nově plně bezemisní,“ připomněl dopravní podnik.

Vylepšená Lítačka

„Po novém roce spustíme ve spolupráci s Operátorem ICT novou, vylepšenou verzi mobilní aplikace PID Lítačka s novým multimodálním plánovačem tras. Následně do PID Lítačky začleníme i mapu spojů. Budeme osazovat digitální odjezdové panely na významné tramvajové i autobusové zastávky v Praze,“ pokračoval Drápal.

Chystá se nový zastávkový mobiliář na Roztylech a pokračování drobných vylepšení na Černém Mostě. „V rámci projektu Čitelná Praha budeme pilotovat další nové prvky navigačního systému v metru a na zastávkách povrchové dopravy, například na Palmovce či železniční stanici Dolní Počernice, i prvky pro pěší navigaci, mimo jiné v Praze 7, Běchovicích, na Palmovce. Testovat budeme i novou podobu map a schémat či dalších informačních materiálů, novou grafiku a funkce informací na obrazovkách ve vozidlech i další prototypy nového pražského zastávkového označníku,“ prozradil Drápal.

Stát trvá na novém mostu na Výtoni, starý chce přesunout do Modřan

Ekonomika

Ve Středočeském kraji se naplno rozběhne obnova a doplnění zastávkových označníků. Pokračovat bude certifikace zařízení pro automatické sčítání cestujících ve vozidlech nebo příprava nových standardů kvality pro metro či tramvaje.

Soutěž na nové vlaky pro příměstskou dopravu

Praha se Středočeským krajem vyhlásí soutěže na provoz vlaků PID od roku 2029 a připravovat se budou také nové smlouvy s dopravci formou přímého zadání.

„V létě rozšíříme služby mikrobusů na objednání o další vozidla i asistenty přepravy. Tato služba nahradí již nevyužívanou speciální linku H1 pro tělesně postižené. Na jaře se zprovozní nový výtah ve stanici metra Jiřího z Poděbrad,“ dodal.

Do středočeských Zdib zamíří tramvaje

Domácí

Reklama

Výběr článků

Načítám