Hlavní obsah

Do středočeských Zdib zamíří tramvaje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Nejrůznější formy přepravy cestujících testuje na svém území Středočeský kraj. Plánuje například provoz vodíkových autobusů v okolí Mníšku pod Brdy, trolejbusy by zase měly vozit cestující, kteří v současné době využívají autobusovou linku příměstské dopravy 375 po trase od stanice Českomoravská přes Kbely, Dřevčice, Brandýs nad Labem až do Staré Boleslavi. Nyní se posunul také projekt, který počítá s tramvajemi.

Foto: Obec Zdiby

Tramvaje budou z pražských Kobylis jezdit až do Zdib, Sedlece a v budoucnu nejspíš i do Odoleny Vody. Vizualizace

Článek

Středočeský kraj připravuje výstavbu nové tramvajové trati z pražských Kobylis do Zdib. Krajští zastupitelé na posledním jednání schválili smlouvu o spolupráci s obcemi Zdiby a Sedlec. První tramvaje by z okraje Prahy do těchto obcí měly zajíždět do čtyř let, tedy na konci roku 2027. V plánu je i konečná stanice v Odoleně Vodě.

„Protažení tramvajové trati by mělo odlehčit dopravou přetíženému okraji metropole. Postavíme kvalitní a spolehlivé kolejové propojení, čímž posílíme roli veřejné hromadné dopravy a celkově zatraktivníme danou lokalitu,“ uvedl krajský radní pro oblast dopravy Petr Borecký (STAN). „Nedávno jsme dokončili dokumentaci k žádosti o územní rozhodnutí a podali ji na stavební úřad. Zahájení výstavby trati plánujeme na rok 2025,“ uvedl Borecký.

Tramvaje mají jezdit po trati dlouhé zhruba 5,2 kilometru z pražské tramvajové zastávky Vozovna Kobylisy přes Dolní Chabry do Zdib a dále k obratišti v budoucím terminálu Sedlec. Na trase bude osm zastávek, jezdit by tady měly linky 10 a 17. Ve špičce se zatím počítá s intervalem 8 minut, v sedlech mají jezdit tramvaje každých 10 minut, večer to bude ve dvacetiminutových intervalech a o víkendech každou čtvrthodinu.

Dědina, konečná zastávka. DPP otevírá tramvajovou trať za 840 milionů

Ekonomika

V terminálu Sedlec i parkoviště

Součástí terminálu Sedlec je i parkoviště s kapacitou 834 parkovacích míst. „Projekčně je tento terminál připraven pro budoucí navazující tramvajové trati do Líbeznic a Odoleny Vody. Na tento záměr jsme si nechali vypracovat technickou studii, kterou nyní představujeme obcím,“ uvedl Borecký.

Koridor bude podle radního od terminálu v Sedlci kopírovat dálnici, současně však musí zohlednit její plánované rozšíření na šest jízdních pruhů. Samotná stavba trati do Odoleny Vody by mohla začít v roce 2030,“ dodal Petr Borecký.

V dotčených obcích se počítá s různými úpravami a stavbami. Současná ulice Průběžná ve Zdibech už zejména autobusové dopravě kapacitně nestačí, proto se bude stavět komunikace Nová Průběžná, která povede po jižní straně obce. Kraj počítá také s osazováním zeleně a úpravami odvodňovacího či kanalizačního systému.

Náklady na celou akci jsou zhruba 2,5 miliardy korun, přičemž 85 procent by měla pokrýt unijní dotace.

Praha má novou tramvaj. Vyrobili ji před 46 lety

Domácí

Reklama

Výběr článků

Načítám