Hlavní obsah

Lidé z okolních obcí si řeknou své ke gigafactory. Konečně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V obcích poblíž letiště Líně u Plzně odstartují veřejná jednání o gigafactory. Stane se tak skoro rok poté, co se o výstavbě obří továrny Volkswagenu na výrobu baterií do elektroaut začalo mluvit. Právu to potvrdili zástupci investora i agentury CzechInvest, jež projekt koordinuje. Starostové sice iniciativu vítají, ale měla podle nich přijít daleko dříve.

Foto: Stanislava Benešová, Novinky

Protest proti gigafactory

Článek

Michal Kadera, ředitel pro vnější vztahy Škody Auto, která do koncernu spadá, sdělil, že diskuse na Plzeňsku už chystají. Přesné termíny ještě nepadly. „Je to v našem zájmu i v zájmu občanů. Kolem celého projektu panuje celá řada fám, nepřesných informací a zbytečného strachu,“ uvedl.

Vláda zaspala

Podle Michala Gottharta (SNK Líní a Sulkova), který stojí v čele Líní, jsou však lidé odkázáni především na zprávy z médií. „O gigafactory se hovoří od loňského jara, už to bude skoro rok. Veřejnost se pídí po informacích a spousta věcí lidem není dosud jasná. Stát jim vysvětlení dluží,“ podotkl.

Veřejnost se pídí po informacích a spousta věcí lidem není dosud jasná. Stát jim vysvětlení dluží
Michal Gotthart, starosta Líní

Stejného názoru jsou starosta Dobřan Martin Sobotka (Aktivní Dobřany) i Zbůchu Dušan Duchek (SNK pro Zbůch). Shodují se, že vláda v tomto ohledu zaspala a diskuse s obyvateli dotčených obcí už se měly dávno konat. „Dlouhodobě tvrdíme, že ten, kdo chce továrnu stavět, má záměr vysvětlovat. My chceme hájit svoje území a nedopustit, aby došlo ke zhoršení života našich obyvatel,“ zdůraznil Gotthart.

Jednání o gigafactory u Plzně pokračují. Projekt se nezastavil, potvrdila Škoda Auto

Ekonomika

On i jeho kolegové jsou nicméně rádi, že k veřejným setkáním konečně dojde. Podobná schůzka se uskutečnila minulý týden v Nové Vsi, kde ji ovšem inicioval nově vzniklý občanský spolek. A tamější starosta Miroslav Sedlák na ni pozval zástupce Škody Auto. Podle Kadery šlo o konstruktivní debatu.

David Hořínek, mluvčí agentury CzechInvest, kterou ministerstvo průmyslu a obchodu pověřilo koordinací projektu, doplnil, že s načasováním veřejných jednání nepochybili.

„Ta jsou nejvíce přínosná ve chvíli, kdy se dá diskutovat nad konkrétním návrhem řešení. Koncept využití lokality v Líních se neustále vyvíjí. Nyní jsme v situaci, kdy jsou hlavní technické aspekty zformované natolik, že můžeme zahájit konstruktivní diskusi,“ konstatoval.

Česká vláda investici za 120 miliard korun považuje za klíčovou pro automobilový průmysl. Proti projektu se však staví například piloti, kteří vy­užívají letiště v Líních. Zorganizovali několik protestních akcí. Vznikla též petice, již podepsalo více než 10 tisíc lidí.

Plzeň vyčíslila dopady gigafactory na dvanáct miliard

Domácí

Reklama

Výběr článků

Načítám